Gå til innhold

Bilstoldebatt i dag da jenter? ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdrag fra; http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=534469

"Men vi har ingen dokumentasjon på at barn på to og et halvt år som sitter i kjøreretningen ikke er sikret godt nok så lenge beltene er brukt riktig, sier han.

- Opptil halvannet års alder må barnet sitte med ryggen mot kjøreretningen, og man bør bestrebe seg på dette til barnet er to, til to og et halvt år, hvis det er praktisk mulig, sier Hansen."

Det betyr ihvertfall at vi som ikke har mulighet til å ha barna bakovervendt til skolealder ikke behøver å ha sååååååååååååååå dårlig samvittighet! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg orker ikke hehe...for trøtt =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

bææææh sunshine, kan du ikke ta opp noe vi ikke har diskutert før? Orker ikke få folk på nakken ;)

Skrevet

Hi, hi, hi! Har egentlig aldri engasjert meg så veldig i den debatten, og har ikke tenkt å gjøre det i dag heller. :-)

Skrevet

leste det jeg og, tenkte at dette er mat for endel dibmødre;-)

Skrevet

Jeg har holdt meg langt unna bilstol diskusjonene. Men mååå bare si noe i dag.

Gjelder dette sitatet:

"Men vi har ingen dokumentasjon på at barn på to og et halvt år som sitter i kjøreretningen ikke er sikret godt nok så lenge beltene er brukt riktig, sier han"

Vi fikk avis fra Trygg Trafikk i går. Der står det at barn bør sitte bakovervendt til de er 4 år pga at utviklingen av ryggsøylen ikke er ferdig før da.

Så det så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...