meg & to små vampyrer Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Noen andre som vurderer noe slikt? Fikk mensen i går og er inne i 3.pp da. Men lurer på om vi skal hoppe over denne ppen og heller fortsette neste. Om vi skulle bli gravide denne pp så vil nemlig termin blir rundt 1.juni, dvs midt i eksamenstida! Jeg skal etter planen ha 3 eksamener til sommeren + muntlig osv. Lurer på om vi skal hoppe over en pp nå¨jeg. Råd? Tips? Kan legge til at semesteret er preget av mye gruppearbeid, prosjektarbeid osv som skal telle som deler av eksamen.
monca*84*j12 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 hei hei, jeg har akuratt samme problemet som deg, om jeg sku bli gravid nå får jeg knøttet i værste eksamens tiden,,, men jeg velger og prøve likevell, amn akn alltids få utsatt eksamen, få en tidligere praksis osv..De fleste studier kan være ganske fleksible i hvordan man ordner ting i fht graviditet,,, så jeg syntes du skal fortsette og prøve... men be awere, det er sikkert denne mnddu ender opp med og bli gavid, fordi du kommer til og væe så avslappet i fht prøvingen... hehe... lykke til uansett hva du velger=)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes du skal fortsette å prøve likevel jeg! Kan jo hende det tar tid..man vet jo aldri.. Og dessuten så er det aldri noe problem å få eksamen utsatt om man må det når det gjelder graviditet. Skolene er veldig fleksible på slikt!
**micke** Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 litt enig med pfeew her.... er jo ikke sikkert det klaffer og om det klaffer, så tilpasser man seg jo alltid går jo an å gjøre en mellomting da... ta en "laid-back" pp: ingen el testing, bare kose når dere vil og skjer det så skjer det... tar jo på alt dette her har tenkt litt fram og tilbake selv også, har megaferieplaner på forsommeren neste år - og klarer ikke helt å bestemme meg for hva vi skal gjøre de neste 3-4 pp'ene.... men lener jo mot å bare kjøre på og heller vente litt med billettkjøp og div til noe evt skjer/ikke skjer. vanskelig dilemma!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Ja, for det kan jo være litt ergelig hvis man har hoppet over en pp, og så tar det likevel tid... Selv skulle jeg ønske jeg hadde sluttet på pilla i fjor slik jeg egentlig hadde planer om... Men, det var litt "skremmende", så vi utsatte det...i det lengste... Og her sitter jeg og angrer...
**micke** Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 ja ikke sant?? lett å være etterpåklok når det tar litt tid... jeg tenker vi får bare kjøre på, nå i september skal vi jo til gu da, så det kan jo være litt oppklarende...kanskje... er spent jeg... har time dagen før ikm... hva sier du vampyr? kjører dere på også eller blir det pause?
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2008 Ja, jeg er jo i prinsippet enig i det dere sier. Men dette er bare et årsstudium og om jeg evt må da ta hele semesteret på nytt pga felle gruppeeksamen som skal knyttes sammen med den skoleeksamenen og dne muntlige så er det fryktelig surt. Det er ikke et studium der man kan lese alene, her er det utstrakt gruppearbeid hele veien. Og etter dette ene året så er dette studiumet ferdig også, så litt spesielt sånn sett da.
monca*84*j12 Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 det er ganske gunstig og få barn når man studerer.... man får slettet lån, nesten halvparten trur jeg... + at du vil være ferdig med gruppe arbeid og obligatorisk undervisning i mai... så da har du bare eksamen igjen.... er sånn på de fleste universitets studier hverfall... jeg pleier og være ferig ca 5mai og bare da ha lesing til eksamen igjen.... trur du skal klare det ganske bra jeg..... Jeg satser hardt på denne mnd, selv om jeg har bacholor oppgave+ praksis i april/mai/juni.. jeg tar det som det kommer litt og satser på at det ordner seg for snille piker=)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2008 Dette er et studium på en høgskole der alt er gruppebasert og disse eksamenene henger sammen. Men om man evt får barn i juli så har man fremdeles rett på støtte fra lånekassen om man melder seg opp i et nytt fag! Så det kan jeg evt gjøre.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2008 Den her skolen holder forresten eksamen sent hvert semester... Ikke som et universitet akkurat. Har studert mange år på UiB før og dette er noe helt annet.
snuppene 09 og 11 Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 hei. er vel i en lignende situasjon som deg høres det ut som.. skal ta 15 studiepoeng ved siden av arbeid, Og dette er heller ikke ett studium der det bare er å utsette eksamen. Vi skal ha gruppeeksamen til våren, og dato ikke fastlagt enda, men fort at det kolliderer om jeg blir gravid denne pp. bestemte meg for at det ble for dumt å bruke prevansjon for en mnd, (p-plaster) så derfor har vi bestemt oss for å ikke gjøre noen anstrengelser for å bli gravid hvertfall, heller unngå sex når jeg tror el er. vil gjerne ha denne eksamen, samt at jobben betaler for denne. Så blir en lite akktiv pp denne mnd.
Kazaya er fødeklar Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Hei! Har vært i den situasjonen å få baby midt i eksamenstiden. På høgskolen der jeg gikk var de veldig flink til å tilpasse seg slik at man fikk gjennomført eksamen. Jeg leste med collopiegruppa helt til fødselen var i gang og hadde eksamen en uke etter fødselen. Jeg fikk en GOD stol og sitte i og all amming ble lagt til tiden. Jeg fikk ha barnepike med hele dagen til å passe på den lille. Nå skal det sies at jeg var i normal (hadde sydd..) god form og det var også ungen. Det var absolutt gjennomførbart så lenge en er bestemt på å gjennomføre. Jeg ville ha fortsatt jeg men kanskje ikke tenkt så volsomt på det å bli gravid- men da blir det vel akkurat denne perioden det klaffer:D Lykke til!!
juline Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Jeg er litt enig med Darthe jeg. Det vil sikkert bli ganske stressende aa vente smaatt akkurat naar du skal ha eksamen (og kanskje ikke saa lett aa konsentrere seg om den?) Og hva gjoer vel en maaneds venting? Persolig hadde jeg valgt aa slappe av sammen med baby etter overstaatt eksamen istedet for aa stresse og ha daarlig samvittiget ovenfor gruppa og eksamen. Nar det er sagt, aa bruke homonelt prevansjonsmiddel er nok kanskje ikke saa lurt, men hvis dere er litt forsiktige evt bruker kondom i et par dager naar det er mest usikkert saa har dere gjort det dere kan, og skjer det likevel kan du iallefall argumentere ovenfor skolen at det ikke akkurat var planlagt;)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2008 Nei, jeg tåler ikke noe med hormoner og er ikke helt dum heller:) Utsette meg selv og kroppen for det er jo uaktuelt. Da blir det heller kondomer da. Men om det blir bestemt at vi hopper over denne mnd så blir det kondom hele mnd i tilfelle. Argumentere overfor skolen er egentlig lite poeng i. Er bare meg det går utover. Og skolen har rykte på seg som lite fleksibel. Så hmmm... ja. Vil gjerne ta disse ulike eksamenene, gruppeeksamen, egen eksamen og muntlig da..
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Ser du har fått mange svar,m men jeg hiver meg med! :-D Jeg tror også jeg ville ventet. Som en annen sa, hva gjør vel en måneds venting? Jeg *vet* jo at du gjerne vil bli gravid NÅ, men på den andre siden, i det lange løp er jo ikke en måned fra eller til så mye. Det beste er jo om du får tatt eksamen når du skal og sammen med de andre. Kan bli kjedelig om du må utsette eksamen og ta den midt i ammetåken istedetfor. Klem
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. august 2008 Ja, er litt småhypa nå vet du.Etter første uka på skolen. Vil gjerne ta det sammen med de andre. Og så kan jeg evt melde meg opp i noe annet om jeg blir gravid og trenger et fag for å få stipend under permisjon. Tror jeg vil vente en måned selv også. I tilfelle. Om man blir gravid neste syklus er uansett termin ca 1.juli og det er i grenseland det også egentlig da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå