Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4+5 i dag,og går bare rundt og bekymra meg for om eg kommer til å miste...sist tok eg det som en selvfølge at alt skulle gå bra,men er liksom verre nå når en veit ka en kan miste på en måte....føler meg ikkje gravid,skjønner liksom ikkje heilt at det er mulig:-P uff,skikkelig syteinnlegg,måtte bare få det ut,tar på å gå å bekymre seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du.. du får det ikke noe bedre av å gå rundt og bekymre deg!

i de aller fleste tilfeller går det faktisk bra! Så fokuser heller på det!

grunnen til at en leser så mye om å miste her inne, er jo at de som mister, har et stort behov for å snakke om det, og da er slike fora som dette et godt sted å ty til.

hvorfor skulle det ikke gå bra, lissom?

:D

Skrevet

Hei Odax.

Ser vi er like lagt på vei 4+5 :-)

Jeg går også med bekymringer, men prøver og tekte posetivt.

Skulle det gå galt så er det ikke så mye du får gjort, det er som regel en grunn for at ting skjer som det skjer har en jeg følelse av....

Jeg har heller ikke så mye symtoner på at jeg er gravid. Kun litt murring i magen og hard mage...... men det er det.....

Er dette din første?

Skrevet

Tusen takk, vintersol:-) det hjalp faktisk å lese svaret ditt,er jo så klart sånn en må tenke,men er ikkje alltid på lett:-/ Må sei at du virker som en utrulig positiv person - sprer om deg med positive tanker i fleire innlegg her har eg sett,så bra!:-)

Skrevet

Dette er min andre,forrige gang tenkte eg ikkje på at d gikk an å miste en gang,men denne gangen veit ka eg evt. mista

- viss du skjønner? Trur det er det som gjer meg så redd,i tillegg til at sist følte eg meg gravid før eg tok testen,denne gangen kjennes det så uvirkelig at eg faktisk er gravid....men for kvar dag som går så roer det seg nok litt:-) vi får tro at spirene våres holder seg der dei skal noen mnd til;-) moro at vi er akkurat like langt på vei forresten - din første eller?:-)

Skrevet

takk for det:)

jeg kan fortelle at med datteren min, hadde jeg mye blødninger.

jeg blødde store mengder friskt blod en gang, hadde brune spotblødninger en annen gang, og små dråper med blod en annen gang.

legen konstanterte med at dette nok var en abort, og jeg ble booket inn for utskrapning.. men så fant de ut at det kanskje var best å sjekke likevel. og på ultralyden banket et friskt hjerte, og jeg har i dag en sunn herlig jente på 14mnd!

jeg ble livredd når jeg blødde, for jeg leste jo om alt som kunne gå galt! Men det var altså ingenting galt med oss!

En gang var det nok "restemens" en annen gang var det urinveisinfeksjon. og den gangen jeg blødde friskt i en uke? tja... si det?

ikke noe galt med hverken meg eller barnet, iallefall!

jeg er bare glad til så lenge jeg ikke føler meg dårlig denne gangen. for jeg har jobb å passe og et barn å ta vare på. og det verste jeg vet er å være kvalm! hehehe.

og som sagt; som regel går det bra! etter at du har fått positiv test øker sjansen for at dette går fint betraktelig. første gang jordmor kan høre hjertelyden, er det snakk om opptil 98% sikkerhet for at det går helt fint!

er ikke det mye hyggeligere statistikker enn å lese om alt som kan gå galt? :-D

Skrevet

Det har du søren meg rett i - hyggeligere statistikk det gitt;-) og som du seier - skal vel i grunn bare vere glad så lenge en er opplagt,med enn på 19mnd som er høgt og lavt om dagene:p men blir jo gående å vente på symptom som kvalme - sist gang var eg jo konstant kvalm og grønn i trynet fra eg tok pos. test og 4mnd framover:-S men det er jo i grunn ikkje noe å trakte etter å ha det sånn igjen - du har herved omvendt meg til å tenke positivt:-D kor langt er du på vei forresten?

Skrevet

Ja ikke sant, noen ganger er det greit og ikke hvite alt. Bekymrer oss så mye mer enn nødvendig egentlig.

Ja dette er min første. Gleder meg masse, venter bare på at tiden skal gå. Har hørt om så mange som har mistet og man blir jo selvfølgelig litt engstelig av det...

Skrevet

hei hei :) vet akkurat hvordan du har det, hadde det sånn en god stund selv. men nå er det bare en uke til jeg skal over i 2tri og jeg tror nok det skal gå bra nå:) jeg fant ihvertfall ut at jeg skulle prøve og tenke at dette ikke var noe jeg kunne kontrolere i stor grad selv og at det beste jeg kunne gjøre var og tenke positivt:) det er jo som andre sier at i de fleste tilfellene går det bra:) jeg spiste omega3 og folat i tilegg. folat reduserer også sjangsen for spontan abbort. lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...