Gå til innhold

Huff, litt lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å begynne å tenke på jul å slikt.. Sambo å jeg er jo bare 20 år, så hittil har vi feiret jul hver for oss, men nå som lillegutt kommer så vil vi jo selvfølgelig feire sammen. Har funnet ut at vi skal feire med mamma, stefar og min lillesøster i år, siden lillesøster er hos mamma annehvert år og dette er da "hennes" år.. For sambo's familie er jo samlet hvert år uansett, MEN, neste år da så skal vi jo til sambo's familie, å da blir mamma helt alene på julaften fordi stefaren min jobber teite vakter på jobb. Vi har ingen andre i familien vi kan trenge oss på heller, har feiret jul bare oss i noen år nå. Jeg er så utrolig glad i mamma'n min å synes det er så utrolig trist tanke å se for meg henne helt alene på julaften. Uten noen av barna sine.. Bare tanken på dette får meg til å begynne å gråte nå å sambo prøver liksom å si til meg da at mamma er jo voksen å klarer seg fint, men mamma er noe av det beste jeg har i verden å jeg ønsker INGEN å sitte alene på julaften :( Nå er jo dette snakk om neste år igjen, men jeg håper det kan finnes en løsning på dette, for jeg vet med meg selv at jeg kommer til å ha det helt forferdelig om jeg skal sitte på julaften å vite at mamma er alene.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, skjønner deg godt. Kan ikke mamman din bli med deg å feire jul med din samboers familie neste år da?

Skrevet

Tenkte på det, men med de vaktene som min stefar har, så får de fri i noen timer på dagen for å hjem å spise julemiddag å åpne pakker før de reiser tilbake på arbeid. Så sånn sett har hun jo han til selve "feiringen", men blir sittende alene på kvelden.. Å jeg kan heller ikke be hele svigerfamilien om å planlegge dagen rundt arbeidsskiftet til min stefar hvis vi skulle bedt begge to.. Er så vanskelig :(

Skrevet

Bor de langt unna hverandre,mamman din og din svigerfamilie? Hvis ikke kan ho jo komme til din svigerfamilie når stefaren din må på jobb. Eller så kan dere reise til din mor når han må gå på jobb. Jeg hadde heller ikke klart og latt min mor sitte alene på julaften. Så bor de langt fra hverandre tror jeg at jeg villet feire jul med moren din flere år på rad. Samboeren din forstår vel det? Hvis han tenker det hadde vært hans mor?

Skrevet

Får se hva vi kan få ordnet.. På en eller annen måte håper jeg vi kan få det til :)

Skrevet

Her feirer vi julaften 3 dager på rad, én dag sammen med mamma og søstrene mine, én dag med min far og én dag med familien til gubben.

Fungerer iallefall her :D

Skrevet

Jeg er 34 år, men har hatt akkurat de samme tankene som deg. Sambo og jeg har så langt feiret jul med våre respektive familier. Hans mor er alene. I år har vi invitert til storjul hos oss. Mine foreldre og hans familie. Har aldri laget julemat før, og er veldig opptatt at av det skal være som det alltid har vært, så her har jeg allerede engasjert mor og sviger, så får jeg rense rosenkål sånn som det skal være :-)

Jeg hadde nok ikke klart å nyte julen uten mine foreldre eller i visshet om at svigermor satt alene.

Hvis det ikke er så langt kan vel moren din komme til svigers på kvelden?

Skrevet

Vi får snakke om det å prøve å finne ut av ting. Mamma har jo heller ikke bil så lenge stefar er på jobb, så hun kommer seg jo ingen vei. Pluss at dem har en svær hund som ikke kan være alene.. Hehe.. Skal jommen ikke være lett. Det ordner seg nok på en måte, håper jeg ;)

Skrevet

Vondt dilemma det der. Vi feirer og annenhver jul med mannens og min familie. Men de årene vi er med min familie er svigermor med, ellers hadde hun blitt sittende alene, for da er svoger med familie hos svigerinnen min sin familie. Men skjønner jo at det blir mer komplisert med at faren din har vakt og skal være hjemme deler av dagen. Kan det la seg gjøre at mannen din sin familie og moren din feirer hjemme hos dere i stedet for at dere drar til dem? Håper dere finner ut av det, for det er ikke noe koselig at noen blir sittende alene på julaften.

Skrevet

jeg har det også på samme måte, bare at det blir svigermor som må sitte alene. Syns det er like fælt. Så vi har tidlig annonsert at vi kommer til å feire jul hjemme og at alle som vil komme er velkommen. Prøvde det ut ifjor og det gikk veldig fint. Vi kommer nok til å feire jul hjemme hvert år. vet at det ikke er veldig populært, men det er den eneste "rettferdige" måten å gjøre det på- Tror svigermor syns det er litt ubehagelig fordi hun har alltid laget jul hjemme hos seg. Hun har bare mannen min og en sønn til. men han er jo håpløs(svogeren min altså). Han kan plutselig finne på å reise vekk julaften, eller sitte på rommet sitt hele dsagen. Han er 41 år og bor fortsatt hjemme. Så kan ikke regne med han. Litt rotete skrevet dette her men det jeg prøver å si er at feir jul hjemme og inviter alle(også hunden) så får de komme de som vil Da kan ikke noen gi deg dårlig samvittighet og ingen kan si at de er utelatt, for dere har prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Snupp@ med nr 3

Hehe, var det da.. Er som sagt bare 20 år begge to å bor i en liten leid hybel liksom. Ganske tvilsomt at det er plass til hele familien rundt stuebordet (hvor vi også spiser til daglig)... Familien hans er også ganske stor så det blir ikke aktuelt å be dem hjem til mamma heller da hun også bare har en liten leilighet.

Nei vettu hva, det er snakk om julaften neste år, skal nok finne en løsning til da, men en masse takk for kreative svar jenter :)

Skrevet

Forstår deg godt. Jeg har ingen søsken og vil ikke la mamma og pappa sitte alene. Så vi har gjort det slik at vi feirer sammen alle sammn

Enten hos oss, svigers eller mine foreldre.

I år blir vi hos mamma og pappa med høstbabyen vår og 2 åringen med svigers og svigerinnen min med

Gleder meg til det og vi slipper forberedelser

Skrevet

Vet du hva..... 80% av alle bekymringene våre blir det ingen ting av..... du må ha utrolig masse ting du bekymrer deg over, det kan da ikke være bra.

Det kan skje utrolig masse i løpet av et år.... hvorfor bruke tid og følelser på å gruble på dette?

Ting ordner seg! Prøv å se lyst på livet ikke motarbeid livsstrømmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...