Tuttelure Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 får ikke sove.. og halsbrann"en" blir bare verre og verre jo. fytti så ubehagelig. viste ikke hva dette var før jeg ble gravid, men det har jeg raskt funnet ut. er nå 28 uker på vei. og ser at dette merkes gjerne mer rundt denne tiden:(. fysj a meg
HECL Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 prøv flytende Gaviscon - smaker skikkelig py, men funker...
lillegulletvårt=) Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Hei er på besøk fra 3 tri .og du burde prøve alkohol FRI øl...det hjlper mot halsbrann..og gavison om natten som flere sier =))) lykke til
Lyst på nr3♥ Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 hehe.. halsbrann er noe dritt ja!! har hatt halsbrann siden ca uke 16 jeg og er i uke 23 nå... og har LEEEENGE igjen... grrr... men sover heldigvis om natten fordi da.. er mest plaget ved leggetid..men går som regel over etter en stund, og iallfall hvis jeg tar meg et glass melk i det jeg skal legge meg.. Jeg selv synes ikke alkholfri øl fungerer på meg,... men mandler fungerer godt.. spis en håndfull før leggetid Siste 2-3 mnd ved forrige graviditet satt jeg og knasket mandler for den store gullmedaljen rett før leggetid.. hehe Regner med at halsbrannen nå blir bare verre og verre, så en får bare bite sammen tennene å tenke på at D ER VERD D! )))
Gjest Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hei! Jeg plages også med halsbrann, og bruker flytende gavison. Men jeg merker at halsbrannen også reduseres når jeg holder meg unna grønnskaker, frukt, bær, juice og stekt mat.
januar mamma Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 hei har hørt at lovehearts drops skal funke:) samboeren min spiser det, verdt et forsøk, kansje funker det på deg også
piha Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 jeg har hatt halsbrann fra uke 14 og er i uke 25 nå. Jeg slurper i meg gaviskon når jeg legger meg, men har halsbrann absolutt hele dagen (overdriver ikke) og på kveldene blir det nesten uutholdelig. Jeg fikk tips om at chamomille-te fungerer godt. Jeg er på dag 2 hvor jeg tester det ut så jeg er usikker men verdt et forsøk. Jeg opplever at jeg får mer halsbrann hvis det er lenge siden sist måltid, så hvis jeg spiser ofte og små porsjoner av ikke-sur/ ikke-fet/ ikke-søt/ ikke-sterk mat hjelper det. Men hva er igjen da? brødskive med gulost... blææææ ja ja. Jeg måtte sitte å sove på dette tidspunktet med nummer én og vet at det går over minuttet lille babyen er ute, så vi må bare holde ut. må jo le av meg selv da... på kvelden på sofaen må jeg ligge pga bekkenet, og jeg får vondt i bekkenet av å ligge på ryggen, men når jeg legger meg på siden får jeg ekstra halsbrann så alt er pyton, uansett hva jeg gjør.... og jeg har urolige ben i tillegg... ja ja, det er en påkjenning å være "på tjukka" men det er en fantastisk premie vi får til slutt da... (prøver å være optimist her )
tine1977 Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 MELK MELK MELK det er det eneste som duger på meg:) uff jeg føler med deg, det er så vondt med den halsbrannen.
AE84 Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 heihei! litt tidlig for meg enda, men kjenner det nærmer seg!! sist svangerskap spiste jeg lovehearts på dagtid, så fort jeg kjente halsbrannen komme, spiste jeg en!! om kvelden tygget jeg 1/2-1tabl. med gaviskon, fynket kjempe for meg!!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Må man på apoteket for å få kjøpt gaviskon? Er det respetfritt? Desperat her jeg sitter! Stakkars dere som har hatt det lenge. Først idag fikk jeg det, og det er jo gruuusomt
Gjest yrild Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Hei for meg hjelper det å spise yoghurt 2 ganger om dagen... Og holde meg langt unna fet og sur mat.. Fryktelig ubehagelig er det ja!!! Føler med deg KLEM
Lyst på nr3♥ Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Et annet tips.. : Link-tabletter.... Kjøpte disse ipå apoteket idag og funka perfekt for meg!! Rask og langvarig virkning iallefall )))))))) Prøvde Gaviscon forrige runde men klarte ikke å drikke d, KVALMT!! yuuaaackkk.,.. men knasket da mandler ppå kveldstid.. hehe.. Men denne gangen ser det ut til at LINK'en skal være min favoritt.. HEHE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå