malingus Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Er det virkelig folk her inne som ikke tar selskading/folk som selvskader seriøst? Var et annet innlegg her hvor en anonym regelrett lo av selvskading. Ble skikkelig paff, jeg! Trodde dette var noe de fleste mennesker visste litt om -er jo tross alt ikke uvanlig i dag, og som folk skjønner hva er og respekterer det/aksepterer det som psykisk sykdom. Er det ikke så? Må bare høre med dere?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Det er i snitt en selvskader i hver klasse på ungdomsskolen. Som oftest jenter. Og jeg tror de fleste tar dem på alvor, i alle fall de som jobber i skolen. Det utføres også en del arbeid i skolen med temaet psykisk helse for å få ungdom til å søke hjelp, og får å avmystifisere det hele litt. Som min mann sier til sine elever. Er du syk i kneet trenger du en lege, er du syk i hodet trenger du lege da også. Det er ikke noe værre enn det. Like ofte er heimen problemet. De vil ikke snakke om at de har en unge som ser ut som en kjøttkake, fordi da må de kanskje se på seg selv også.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 selvfølgelig tar de fleste mennesker sånt seriøst. men dette er et nettforum med mange forkjellige mennesker. de fleste er her for å skravle om barna sine og annet, men så er det noen som kanskje bare vil lage kvalme, syke mennesker som bare kødder med andre. lyver of finner på tull. noen finner på at de har barn osv. noen forteller at de har mistet barnet sitt selv om de ikke har vært gravide engang. poenget mitt er at man vet ikke hvem alle disse menneskene er, man kan liksom ikke stole på folk man ikke kjenner. og fint at folk legger ut om sitt privatliv her hvis de føler at de kan få hjelp. men det medfører også en viss risiko for å få tåpelige useriøse svar fra rare mennensker som bare vil ha oppmerksomhet.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg tenker at seriøse temaer dessverre ikke kan diskuteres på anonym eller dib generelt fordi det vil alltid være en bitch eller 10..... som bare mååååå dytte folk enda lenger ned i gørra.
malingus Skrevet 20. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2008 Forsåvidt helt enig med dere! Og jeg hadde ikke lagt det ut her, hvis jeg ikke hadde tålt å få useriøsr svar! Men likefult blir jeg paff og overrasket over hva folk får seg til å si. Nettopp derfor tenkte jeg at kanskje noen hadde noen tanker omkring dette? Klart dette er et forum for gravide/småbarns-foreldre, men kan jo være noen vil snakke om noe seriøst/alvorlig? Er bare interessert i dette fordi jeg har fått så mange tilbakemeldinger på arrene mine (stort sett nysgjerrige og positive), me lurer på hva andre tenker når de ser noen med tydelige arr på armene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå