Gå til innhold

Er dysleksi smittsomt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser iallefall ut til å herje ein epidemi her inne. Primærsymptom er den store Å vs og gåta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og/å regelen har lite med dysleksi å gjøre. men med uvitenhet, eller kanskje aller helst, latskap.

Skrevet

Signerer Småsporvinj gjeng på tryne! Uvitenhet eller latskap! (vet ikke hva som er verst...)

Skrevet

Jeg vil heller være lat en dum, så jeg setter meg selv i latskapsbåsen.

Skrevet

Og orddelingsfeil. Jeg er drittlei "gutte navn" og "tannlege skrekk" og "barne bok"

Skrevet

Visste ikke at det var "norskprøve" av å være her... Tror du må finne deg en annen hobby enn å irritere deg over hva andre skriver!

Skrevet

Det vil nok dessverre være "arvelig" om det ikke er smittsomt... Dvs, de som ikke gidder lære seg de enkleste rettskrivningsregler, vil heller ikke kunne hjelpe barna sine med norskleksene...

 

Det er greit at dette "bare" er et debattforum på internett, men tar det noe lenger tid å skrive riktig? F.eks. for/får, lov/låv, og godt/gått? Det er da like mange bokstaver i ordene, uansett om du skriver de riktig eller feil.

 

Kan ikke skjønne at det skal være så mange fler som har dysleksi i dag enn for 20-30 år siden. Det blir litt som "sjylling" og "sjino". Før var det noen få som ikke kunne si kylling og kino riktig, nå har jo alle fjortiser samme talefeilen.

Skrevet

Det er som med adhd, en herjende epedemi...

 

Eksempelvis; i 98 skrev man ut ADHDmedikamenter for ca 10 000 000,-

I 05 skrev man ut for 118 000 000,-

 

Dvs må det jo være smittsomt?!

Skrevet

Jeg er i hvert fall ikke anonym :)

Jeg synes faktisk flere skulle ta op "hobbyen" å skrive korrekt norsk.

Og bare så det er sagt, jeg er ikke HI, er bare enig.

Skrevet

Seriøst:

 

Det er ikke smittsomt, men det er arvelig.

Skrevet

Eller heldigvis ingen skam lengre å stå fram, og oppsøke hjelp.

Skrevet

"Jeg vil heller være lat en dum, så jeg setter meg selv i latskapsbåsen

Småsporvinj gjeng på tryne"

 

Det heter: Jeg vil heller være lat "enn" dum!

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...