overkill Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Ser iallefall ut til å herje ein epidemi her inne. Primærsymptom er den store Å vs og gåta.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Og/å regelen har lite med dysleksi å gjøre. men med uvitenhet, eller kanskje aller helst, latskap.
malingus Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Signerer Småsporvinj gjeng på tryne! Uvitenhet eller latskap! (vet ikke hva som er verst...)
Gjest Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Jeg vil heller være lat en dum, så jeg setter meg selv i latskapsbåsen.
McRabarbragrøt Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Og orddelingsfeil. Jeg er drittlei "gutte navn" og "tannlege skrekk" og "barne bok"
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Visste ikke at det var "norskprøve" av å være her... Tror du må finne deg en annen hobby enn å irritere deg over hva andre skriver!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Det vil nok dessverre være "arvelig" om det ikke er smittsomt... Dvs, de som ikke gidder lære seg de enkleste rettskrivningsregler, vil heller ikke kunne hjelpe barna sine med norskleksene... Det er greit at dette "bare" er et debattforum på internett, men tar det noe lenger tid å skrive riktig? F.eks. for/får, lov/låv, og godt/gått? Det er da like mange bokstaver i ordene, uansett om du skriver de riktig eller feil. Kan ikke skjønne at det skal være så mange fler som har dysleksi i dag enn for 20-30 år siden. Det blir litt som "sjylling" og "sjino". Før var det noen få som ikke kunne si kylling og kino riktig, nå har jo alle fjortiser samme talefeilen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Det er som med adhd, en herjende epedemi... Eksempelvis; i 98 skrev man ut ADHDmedikamenter for ca 10 000 000,- I 05 skrev man ut for 118 000 000,- Dvs må det jo være smittsomt?!
McRabarbragrøt Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Jeg er i hvert fall ikke anonym Jeg synes faktisk flere skulle ta op "hobbyen" å skrive korrekt norsk. Og bare så det er sagt, jeg er ikke HI, er bare enig.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Seriøst: Det er ikke smittsomt, men det er arvelig.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Eller heldigvis ingen skam lengre å stå fram, og oppsøke hjelp.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 "Jeg vil heller være lat en dum, så jeg setter meg selv i latskapsbåsen Småsporvinj gjeng på tryne" Det heter: Jeg vil heller være lat "enn" dum!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå