nick_342104 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Pga flytting må vi skifte fastlege og har fått anbefalt en på det stedet vi skal flytte til(mitt hjemsted over 100 mil fra der vi nå bor). Saken er den at den legen bare har(da jeg sjekket i dag) 14 ledige plasser igjen og vi flytter ikke før til sommeren mest sansynlig. Hvordan gjør jeg dette? Skifte nå eller vente? Ønsker en som er flink med barn og det skal denne legen være etter erfaring fra bestevenninnen min med 4 barn.
Gjest -<<- Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 De får jo alltids nye ledige plasser, bare å følge med over litt tid, det.
overkill Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Fastlegelistene går ikkje etter prinsippet "ein ut og ein inn". Dersom det er fullt når du skal flytte kan du ta kontakt med legen du ynskjer å bytte til for å høyre kor tid vedkomande skal oppdatere lista. Så er det berre å sitte parat på nav.no den dagen den vert oppdatert. Det er også mogleg å be legen direkte om å ta deg som pasient sjølv om det ikkje er ledig plass på lista. Dersom du er ein type pasient som legen ynskjer er det mogleg vedkaomande gjer dette. For legane er det nok viktig å ha mest mogleg oppegåande folk på lista. Ein del pasientar er alle legars skrekk, og difor ynskjer mange legar å ha fulle lister til eikvar tid for å sleppe å ta inn pasientar dei ikkje ynskjer. Dette er ikkje ei ytring for at det er rett av legane å diskriminere på denne måten, men det er no ein gong slik mange gjer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå