Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt så dårlig pust - føler at jeg ikke får nok luft. Jeg får vondt i hodet og det er ganske ubehagelig. Er i uke 37. flere som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er "bare" i uke 30, men har kjent det samme som deg et par ganger. Press i brystet, tungt å puste, må konsentrere meg om å puste dypt for å føle at jeg får nok luft. Har hatt det sånn innimellom kanskje 10-15 minutter. Har også hatt smerter et par ganger under ribbena som har gjort at jeg har måttet sette/legge meg ned. Snakket med jordor om det sist, og hun mente det ikke var noe alvorlig, siden det hadde gått over, og jeg har følt meg fin etterpå.. Har ikke hatt det sånn på snart en uke, så jeg stoler på at alt er i orden!

Jordmor sa også at dersom smertene og den tunge pusten kom tilbake og ikke gikk over måtte jeg ta kontakt for å få sjekket hva det kunne være.

Håper du føler deg bedre!

Skrevet

Tror nok det er ganske vanlig ettersom babyen vokser og skyver lungene oppover. Lungekapasiteten blir derfor mye dårligere. Strever selv med å trekke pusten dypt nok, og føler innimellom at kroppe "visner" litt. Men det blir litt bedre de siste ukene når babyen synkere dypere ned i bekkenet og livmoren dermed også synker litt

Skrevet

Jeg er 29+5, og har hatt det sånn en stund allerede. Jeg har det litt sånn iblant når jeg ikke er gravid også jeg da, føler jeg ikke får trukket pusten dypt nok, vil "fylle" lungene liksom, men får det ikke til. Da får jeg litt sånn "klaus-følelse". Verre nå, blir nesten svimmel iblant, men det hjelper å lene seg fremover, med knærne utover slik at magen får "henge fritt", da trykker det ikke på lungene (",)

Skrevet

jeg hadde det for noen uker siden. ikke farlig, men når babyen trenger ned i bekkenet seinere blir du lettere i pusten igjen.

hilse 1 dag over termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...