Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har sittet her å snik-lest på disse sidene og har fått så mange flotte svar på spm som jeg selv har lurt på =))) Og nå er jeg veldig spent på om noen kan hjelpe meg med en sak ?? Jeg rir på hest, eiger ikke hest selv da jeg ikke har tid til det, men har en hest på for ca annenhver helg og rir faste timer en gang i uken utenom ... Spørsmålet mitt er hvor lenge en kan ri og er det greit å ri i svangerskapet ?? Siden jeg ikke har fortalt noen i ridemiljøet enda om svangerskapet (er bare 11 uker) kan jeg liksom ikke spørre dem om svar =) så derfor håper jeg noen her kan svare meg =)))
Trollunn Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Har lurt litt på det samme... Men jeg kan ikke forstå at det skal være uheldig på noen måte å ri, så lenge man bruker sunn fornuft self. Ikke særlig lurt å drive med sprang etc sikkert... prøve å minske faren for å falle av i alle fall
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 hei, jeg spurte legen min ang ridning, da jeg har egen hest. hun sa at jeg bare måtte ri. men være forsiktig. det som er farlig er å falle av.
omfgo Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Hei i forgie svangerskap rei jeg til jeg var 6-7mnd på vei, etter dette var det fysisk umulig og det ga meg smerter, dog kun rolig skritt, med litt lett dressur. Men man har jo masse alternativer i steden for og ri, har man utstyr kan man jo kjøre og bakkearbeid gi jo bare bedre forhold mellom dere:) Jeg har denne gangen valgt og sette bort hesten på for siden det blir litt mye med hest, en gutt på 9mnd og at jeg selv er gravid og i jobb.
Mamman til Mia Camilia Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Dette fant jeg på gullsmokken : Det er ikke farlig så lenge du er en erfaren rytter. Men man anbefaler ikke folk å begynne å ri når de er gravide. Det er for risikabelt i forhold til å dette av hesten og skade seg eller barnet. Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken
Gjest Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for alle svar =)) Da tenker jeg at jeg rir til ridebuksene blir for små og magen for stor =))) Jeg har også bestemt meg for å vente med sprang til etterpå og heller satse på lett dressur og koseridning på turer .. =)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå