Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4uker gammel nå, så vet det er tidlig. Men når bør jeg begynne med fastlegge tid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne å innføre faste leggerutiner allerede nå, men være klar for at det kan ta noen uker mnd før han sovner til det tidspunktet allerede.

Her i huset sovner mini på to mnd nå mellom 19.30 og 20.00, men vi gjort det samme hver kveld i flere uker før han skjønte at han skulle sove når han ble lagt.

Skrevet

Vi stressa ikke med leggetid i det hele tatt. Lot henne vere oppe like lenge som oss. La oss sammen i mellom 23 og 01, alt etter som. Etterhvert har hun lagt seg tidligere og tidligere. Like før hun ble 3 mnd fant hun ut at hun skulle legge seg i 22tiden. Hun er 4 mnd i morgen, og legger seg nå kl 2030-21. Er god og trett da. HUn har sovet godt hele tiden. Regner med at hun legger seg tidligere etterhvert.

Har stor tro på å la de bestemme dette selv når de er så små. Er ikke avhengige av samme rutiner som 1 år feks. MEN når han først har skaffet seg en rytme tror jeg det er viktig å holde på denne. Er du på besøk, så legg han til samme tid i bagen eller noe. Tror man bare gjør vondt verre ved å "tvinge" på dem den leggetid når deer helt små. min mening...

Skrevet

Vesla vår virket som om hun var veldig klar da hun var 3 mnd. Plutselig oppdaget vi at grunnen til at hun var grinete om kvelden var fordi hun var trøtt, og da vi begynte å legge henne istedetfor å ha henne hos oss nede i stua, ble hun mer harmonisk og sov myyye bedre.

Skrevet

Jenta vår er 7 uker og sovner hver kveld i 12-tida. Vi har strevd ei stund med å få henne til å sovne i ni-tida, men da har hun alltid mageknip så da går det ikke. Skal begynne å gi henne fennikelte med sukker (hun liker det veldig godt) i seks-tida og se om det hjelper. Bruker å funke innen ei time. Håpe-håpe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...