♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 .....Tenker litt på dette med om noe er galt med barnet.... ... Vi orker ikke tanken på ha noen med et handicap, hvis vi kan ungå det..... Syns vi ikke er så unge lenger, så muligheten kan jo være der? SIKKERT noen som syns jeg er fæl og hater meg nå, men jeg spør dere for å høre hva dere syns..... Takker for svar...
Slinky Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 ....jeg er en av de som fikk vite at vårt foster hadde fortykket nakkefold, og fikk spørsmålet om å ta morkakeprøve (tar av morkaken istedet for av fostervannet). Den fortykkede nakkefolden ble oppdaget ved en rutine ul i uke 11 og jeg ble da sendt videre til sykehuset samme dag for en "second opinion". Der anbefalte legen oss at vi burde ta valget om vi skulle ta abort eller ikke før vi tok en evt morkakeprøve. Vi brukte helga på å diskutere, forsåvidt en laaaaang og vanskelig helg, men vi tok valget og tok den morkakeprøven. Selve prøven var ikke vondt den, men alt det psykiske stresset rundt det var vanskelig. jeg tror ikke man skjønner hvor ufattelig vanskelig dette kan være før man er i samme situasjon. Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gjøre noe med dette hvis det ikke viser seg nødvendig. Ser legene at det er noe unormalt så blir det sjekket opp. Jeg var hos en privat gynekolog og de har ikke lov til å ta ul bare for å sjekke om alt er ok. Men oppdager de noe så kan de si ifra. Jeg må legge til at jeg på dette tidspunkt var over 38 år og ville nok få dette tilbudet ved den ordinære ul likevel. Men for all del ikke tenkt i de baner engang, det er et utrolig vanskelig valg, og jeg mener på det sterkeste at gjennomfører man en slik undersøkelse så bør man ha allerede tatt avgjørelsen om abort eller ikke før morkake/fostervannsprøven taes.
ntnjen Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 jeg er 26 år å fikk tilbud om en morkakeprøve! dette pga spesielle konsekvenser det kan gi oss visst jeg lot det være! Jeg ha en dna byttning som gjør at det er meget stor sjangse for at jeg ville fått et barn me store handekap, hjerneskader osv! Å for oss var det ingen spørsmål vi hadde time hos en genforsker å hu bestilte time sammedag til en gyn der jeg fikk tatt prøven samme dag!(veldig heldig hadde masse flaks) å så var det den ventingen på svar" For å si det rett ut det er den verste å lengste ventetiden på lenge! herregud! skulle få svar før påske å hadde ikke fått svar i uken i påsken da ringte jeg selv å krevde svar! Å heldigvis Barnet var helt FRISKT! å det Skulle komme en liten prins! å gjett om jeg ble gla! skulle slippe tanken på abort osv! Så nå er jeg egentlig ganske heldig jeg får en helt helt frisk gutt å har en frisk jente fra før! kan man ha mer flaks? For å si det rett ut Det tror jeg ikke så dette er mitt siste svangerskap å etter dette skal jeg å vil jeg sterilisere meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå