birrisj05.02.09 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Noen som vet om jeg får mer penger om jeg skriver kontrakt på en jobb helt frem til våren enn bare til jul? Har ikke fast jobb. Den ene jobben min, 50%, har jeg kontrakt på til jul. Den andre skal jeg skrive kontrakt på i morgen, og jeg lurte på om jeg burde skrive lengre enn jeg vet jeg kan jobbe eller om det ikke er vits. Har termin 7. februar. Man får vel uansett bare 80% av 6 av de beste mnd innen 10 siste mnd, stemmer ikke det? Jeg skal ikke ha ungen i barnehage allerede etter 10 mnd, så jeg vil ha bare 80% da.
Guttemamma75 Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Du får IKKE de 6 beste av siste 10 mnd - dette gjelder KUN dersom man i løpet av opptjeningsperioden har vært arbeidsledig. I utgangspunktet er det den lønnen du har de siste 4 uken før permisjonen starter som danner grunnlag for foreldrepengene, men dersom man har hatt variabel inntekt kan nav regne et gjennomsnitt.
birrisj05.02.09 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2008 Hmm, så hvis jeg jobber f.eks til 20. des, og en mnd før termin er 7. januar..da mangler jeg jo... to og ei halv uke jeg ikke har lønn? Jeg har ikke hatt fast jobb i år, bare jobbet som vikar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå