♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Ligger med migrene, men er litt "oppegående" når smertestillende medisin tar bort det aller værste. Er kvalm, og spyr bare på grunn av at jeg har så vondt i hodet. Har brukt Imigran, men føler ikke den hjelper som den skal! Er det noen av dere som sliter med migrene, og som bruker medisin for det? Isåfall, hva brukere dere? Og hvordan virker den? (tar den toppen eller hele smerten?) Vil gjerne ha svar fra dere som har erfaring! =)
Lovemychild Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Mannen min sliter med migrene, og bruker Zomig raptimel 8eler noe sånt9 da han får anfall. Men,til daglig bruker han blodtrykks medisin ,for å forebygge 8han har ikke høyt blodtrykk). Etter han begynte å bruke blodtrykks medisin, er anfallene hans redusert med opp mot 90 %.
BlueDome Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Maxalt smeltetabletter bruker jeg .. tar smerten kjempebra, men jeg blir døsig og "full" i ca en time eller to - så kan ikke jobbe eller kjøre bil med de da.. Tar de ikke når jeg er alene med lille, men det eneste som tar migrenen min hvertfall :S
Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hei, stakkars deg. Jeg har selv migrene og har hatt det siden jeg var 10 år så har prøvd mye medisiner. Imigran fungerte ikke for meg men Maxalt gjør det. den tar hele anfallet men man blir tung i kroppen+ at den er vanndrivende men det er hvertfall bedre enn å ha annfall. Hun å hvile ut dagen du har anfall, ikke ta pille og gå på jobb. For meg er hvertfall det oppskriften på et nytt anfall etter noen dager. Vær også litt var på det du spiser, merker du noe du reagerer på? Jeg kan ikke spise peanøtter og mørk sjokolade feks. Drikk mye vann. Masse god bedring! Håper du finner en medisin som fungerer for deg. Migrene er en fæl sykdom!
Sjokoladekaka Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Eg brukar Maxalt smeltetablett. Den virkar fort, og tar det aller meste av smertene. Det eg kjenner etterpå, er sånn "rar" i kroppen, og uggen i magen(småkvalm). Liksom litt av alt det andre, bortsett frå hovudverken(berre svak murring av den). Brukte Imigran før, men var ikkje fornøgd med den. Eg er fornøgd med Maxalt. Eg prøver å ta den før hovudverken set inn, og er så "heldig" at eg har aura før smertene. Så då tar eg medisinen då.
♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 20. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2008 Har prrøv en tablett av maxalt, men d er ca 4 år sidn. Husker ikke hvordan den virket. Må uansett ringe lege i morgen å få noe som funker, for dette er ikke holdbart!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg og tar Maxalt. De er kjempefine:) Migrenen er borte etter en time el to. Jeg får utfallene spes under mens, el og når varmen kaster seg over meg. Min pappa har hatt migrene, kraftigere anfall enn meg, brukt alt av medisiner, healing, nåler etc.. Og nå går han på Zomig. Han blir først kvalm og dårlig et par timer før tabletten virker. Så får han enda mer hodepine en stund før det går over. Han ligger halve dagen før det er ferdig. Men så fikk han prøve en Maxalt av meg, og nå får han selv de på resept av legen sin. Den tar kverken på migrena etter en time el to:) Så anbefaler absolutt den.... Lykke til!
♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 20. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2008 Har ligget siden mandag. Mandag sov jeg rundt fra 20:30 - 08:30 Hadde murring da jeg sto opp. Da halve dagen var gått var d like ille igjen! Å d med bare vanlig smertestillende.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Har du mensen eller eggeløsning disse dager?
winneboo Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Jeg bruker Metoprolol Sandoz som forebyggende(tar en tabelett hver dag) å så bruker jeg Almogran dersom jeg får et anfall. Er superfornøyd med medisinene Nå går det faktisk ann å leve et normalt liv med migrene. Før hadde jeg så hyppige anfall at jeg trodde jeg skulle bli langtidssykemeldt. De forebyggende gjør at jeg får anfall sjeldenere. Mens Almogran tar bort all smerten, men jeg blir veldig trøtt av den da, så kan ikke kjøre bil etter å ha tatt en sånn pille.
♥Jente03-Gutt06♥ Skrevet 21. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2008 Nei. Har faktisk aldri opplevd å få vondt andre steder enn i bekkenet når jeg har eggløsning eller mensen..
MissAntrop Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Jeg bruker Relpax, det er en helt forferdelig medisin som gjør hele kroppen ekkel - men den tar vekk hodepinen! Men heldigvis så har jeg så og si aldri anfall mer, fikk blodtrykkstabeletter som hjalp veldig og etter at jeg ble gravid fikk jeg aldri de kraftige anfallene. De har, bank i bordet, ikke kommet tilbake heller, nå 17 mnd senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå