Gå til innhold

Hva syns dere om navnene Ingrid og Tiril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig på hva andre mener om disse navnene:) Vi kommer nok til å velge et av dem til lille gulljenta vår. Holder en liten knapp på Ingrid jeg, da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fine begge to syns jeg :) Om gutten i magen min hadde blitt jente, hadde hun skulle hete Iris eller Tiril.

Skrevet

fine begge to.

Jeg har en venninde som har en søster som heter ingrid og en datter som heter tiril, koselige navn :-)

Mulig jeg liker tiril best det klinger litt bedre

Skrevet

Har for å være helt ærlig aldri likt navnet Ingrid, men jeg synes Tiril er fint. :) Til syvende og sist er det kun DERE som bestemmer, og dere må velge hva dere liker uten å ta hensyn til hva andre mener! :)

Skrevet

Vi kommer sannsynligvis til å bruke Ingrid som fornavn på jenta vår.. Synes det er et klassiskt og fint navn som likson aldri har hatt den store store poppistiden slik som f.eks. Tiril, Emma, Linnea osv. har. Vi kommer til å kalle opp etter barnets oldemor som heter Ingrid, og muligens mellomnavn fra oldemor på andre siden av slekten ( våre farmødre begge to)..

Skrevet

Skal være ærlig å si at jeg ikke liker navnet Tiril,vet bare ikke hvorfor egentlig,men selvfølgelig er det jo deres valg!! Derimot så syns jeg Ingrid er kjempefint navn,kunne tenkt meg det selv,men jeg tror jeg får gutt denne gangen.Kanskje det blir lettere å bestemme seg når gulljenta har kommet til verden,har hørt mange som liksom må se barnet først for å så bestemme seg for navnet.Lykke til videre i svangerskapet :-)

Skrevet

Hehe....Dette må være den mest nyanserte navnetråden innpå her jeg har sett på lenge ;P Like mange som liker begge navn nesten ;P Eller som ikke liker.

Og det er et godt tegn!

Ingrid (og Ingeborg) syns jeg er veldig sterke vakre navn... Kanskje blir det en slik i magen om hun vil være med meg på hele reisen`? Tiril er også vakkert,men for meg er det mer sart, Ingrid viser mer styrke ;)

Skrevet

Jeg liker egentlig begge to veldig godt, men ville aldri valgt Ingrid selv. Det er fordi jeg ikke synes noe om å "kalle opp" etter kongebarna, det er altfor mange som gjør det.. Nå er det bl.a tre som heter Leah i barnehagen, og jeg vet om flere Ingrid også, så jeg ville valgt Tiril.

Skrevet

Gøy å lese hva andre mener også:) Klart det bare er VI som bestemmer navnet til slutt:) Vet forresten ikke hva kongebarna heter jeg, engang, he he, så det problemet tenker jeg ikke på!

Vanskelig men moro å tenke på navn....Lykke til med navnvalget alle sammen:)

Skrevet

Tiril er jeg ikke så glad i, men Ingrid er et nyyydelig navn:) Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Veldig vakre begge to : )

Jeg holder nok også en knapp på Ingrid: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...