babysyk-med spire! Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hei! Jeg har lest litt her inne og ser at noen sier EL kommer ca. 11-14 dager etter første mensdag, mens andre har skrevet at de ikke har EL før 20 dager etter. Er dette veldig individuelt? Er det normalt at det kan gå 20 dager? Mer enn 20 dager? Erfaringer? Blir glad for svar
Vifikkiaugust Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Kommer an på syklusen din. Det er tiden mellom EL og mens man gjerne snakker om , da det er denne som er ganske fast (11-16 dager?). Lengden mellom 1.mensdag og EL varierer avhengig av hvor lang tid det tar for kroppen din å modne egget. F.eks. min syklus er 32 dager. Min EL er 11-12 dager før IKM.
babysyk-med spire! Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2008 Tusen takk for raskt svar.. Er litt spent her skjønner du, fordi jeg venter mensen, men vet vi hadde ubeskyttet sex ca.16 dager etter første mensdag.. HÅPER!!
Babyønske �� Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Når eggløsningen kommer avhenger av sykluslengde. Så det er ikke noe fasitsvar egentlig. Som oftest er man av den oppfatning at eggløsningen kommer 14 dager etter første dag i mensen, men dette stemmer altså ikke hos alle. I en normal 28 dagers syklus stemmer det nok i de fleste tilfeller, men man bør ikke stole blindt på det. Det som er ganske så standard for alle(forutsatt normal syklus) er at eggløsningen kommer 14 dager(+/- et par dager) FØR mensen. Sjekk www,pernille.info for mye nyttig info ang eggløsning og syklus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå