Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Synes det er fryktelig tungt, og hverdagen har blitt helt kaos, men prøver å holde hodet over vannet og ta vare på barn og jobb så godt som mulig. Har aldri vært sykemeldt før, og føler ikke at jeg er syk, men skulle gjerne hatt en liten time-out. Noen som har blitt så deppa eller dårlige at de har måttet sykemelde seg pga bruddet/skilsmissen?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Ja, er som med deg, hadde aldri vært sykmeldt før. Sleit og gjorde alt for å være god mor, god arbeidstaker etc. Men, en dag sa det bare stopp, begynte å gråte en fredag kl 9, på jobb, prøvde å skjule det, løy å sa jeg hadde fått en tel fra barnehagen, at jeg måtte hjem. Gråt hele veien hjem, gråt hele helgen, gråt på vei til legen mandag. Jeg så visst helt jævlig ut...hehe, jeg som trudde jeg hadde freshet meg opp. Endte med langtidssykmelding, bruklte lang tid på å komme meg opp og til hektene igjen. Føler du for en time out nå, snakk med legen, bedre å gjøre det nå før du helt når bunnen, da tar det lang tid å komme seg opp igjen. lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg har vært sykmeldt i 2 mnd nå. Er såvidt jeg klarer å holde hodet over vannet. Eneste som gjør at jeg klarer det er fordi jeg kan gå hjemme og slappe av med barnet. Gå til legen og si at du sliter. Med mindre du har en veldig sær lege så vil du få hjelp.
St. Hans Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Det er tungt å ta vare på barna, gå på jobb, samtidig som du skal bearbeide vonde følelser og ta tøffe beslutninger. Jeg sov lite og til slutt sa kroppen stopp Kastet opp, følte meg helt uten krefter, orket/ville ingenting. Diagnose depresjon (angst). Var sykmeldt 3 måneder. Er i full jobb nå, et år etter. Det er ikke uvanlig å bli sykmeldt, selv om en del klarer seg uten det. Det tror jeg legen din skjønner.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Ble også sykemeldt, har vært det i 8 mnd. Bruddet var tøft, alt har vært tøft. Verste perioden i mitt liv!! Jobber 20 % nå, tar det rolig..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for tilbakemeldingene. Ser ut som flere en meg sliter, og noen av dere enda mer. har fått sykemelding i to uker etter å ha møtt veggen, men håper det holder med det. Skjønner ikke hvordan ting kan være bedre etter disse to ukene, men en ller annen gang må liksom liv nummer to bare begynne. Logistikken med jobb og henting/bringing i barnehave er jo en stressfaktor uten like, men kan ikke akkurat bli sykemeldt pga det... Uansett - takk for tilbakemeldinger, og lykke til dere også. Barnefar er forøvrig ikke sykemeldt... typisk!
prinsesse vilikke Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 JA! jeg var sykmeldt i 1 år. Jeg fortsatte å jobbe i tiden etter bruddet - for så å gå på en skikkelig smell. Ikke vent så lenge. Få deg en sykmelding og bruk kreftene dine på deg selv om mammarollen Du er ikke uerstattelig for jobben din - men for barna dine er du det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå