Gå til innhold

skal jeg "lure" mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har ei nydelig datter på 3,5 år. Jeg har ca 1 år snakket litt om at jeg vil ha et barn til snart. Mannen min vil at vi skal vente til både det ene og det andre er på plass, bla husbygging... Men jeg synes det er for ille at datteren vår kanskje må bli skolebarn fordi vi skal vente til alt er i orden, og dermed forlenge "småbarns"-perioden med mange år. Vi har begge fast jobb. Han har antydet at han kan gå med på fjerning av spiral om et par mnd når byggetillatelsen er i boks.. jeg har en plan om å fjerne den allerede i morgen, har bestilt time.. HEHEH!!!!! Det høres kanksje ondt ut, ja da, men tingen er at det vil jo sikkert gå månedsvis før det blir noe uansett.. Også er det en slags straff også fordi han likesom tror han kan bestemme noe slikt når han vet det er viktig for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at du føler det slik. Men tenk om det plutselig klaffer med en gang, da? Vil ikke han føle seg litt lurt? Kan du ikke heller si at du fjerner spiralen, men at det "sikkert" tar lang tid før du blir gravid igjen? Han forstår kanskje argumentet om at det vil ta både prøvetid + 9 mnd før babyen er på plass? Dessuten er det jo veldig slitsomt å bygge hus og flytte, da.. Kanskje ikke dumt at dere har kommet litt lenger får den lille kommer? Men ikke lett å vente når instinktene slår til.. ;-)

Skrevet

Hva vil du egentlig at folk skal svare deg her? Kan ikke si annet enn at jeg er sjokkert... Beklager... sikkert ikke det svaret du ville ha...

Skrevet

Ja da må jeg si at det ikke skal mye til før du blir SJOKKERT. Guriiimallla!!!!!

Skrevet

Skjønner at du syns dette er vanskelig. Har inntrykk av at mange menn føler de må ha god kontroll over både det ene og det andre før de føler seg klar til å få barn. Nå har jo dere ett fra før, og jeg forstår deg veldig godt at du ikke har lyst å vente så lenge p neste.

Jeg syns likevel det ikke er riktig å lure mannen. Det kan føre til at tilliten han har til deg nå kan bli kraftig redusert. Du KAN bli gravid ganske raskt etter at spiralen er tatt ut, og da har du et forklaringsproblem.

Siden du har time hos legen i morgen, hva om du da tar ut spiralen slik du har planlagt, men at du forteller det til mannen din når du kommer hjem? Da er det gjort. Du kan la han få alternativet om å bruke kondom om han ønsker det, men at du vil ikke ha spiralen i kroppen din lenger. Det mener jeg du må ha din fulle rett til å bestemme. Kanskje dere da får en skikkeleg samtale sammen når han forstår hvor viktig dette er for deg. Kanskje han til og med vil forandre synspunkt?

Lykke til!

Skrevet

For meg handler et forhold om gjensidig respekt og tillit. Å lure hverandre med noe så alvårlig som å få barn, synes jeg er sjokkerende ja. Mulig jeg er rar, men jeg hadde ihvertfall blitt ganske så forbannet hvis det var JEG som ble lurt med noe sånt.

Skrevet

Hei..

Her må jeg si meg veldig enig med "Tobarnsmamma i -09?"

Jeg forstår tankegangen din veldig godt, men..

Var jeg deg ville jeg tatt den ut og overrasket med det da jeg kom hjem.. Så er det opptil han om han vil "hoppe av i svingen" eller bruke kondom..

Fortell mannen din at det fort kan ta veeeldig lang tid å bli gravid..

Helt sikker på at han blir gla' om du er ærlig mot han og at han får ett litt annet synspunkt på det...

Se på meg, jeg har hittil brukt 1,5 år! Lykke til! :-)

Skrevet

takk for svar, tobarnsmamma. Jeg gjør det nok sånn tror jeg. Tar ut spiralen i morgen og så forteller jeg han det om et par uker.. Har jo mensen i mellomtiden og da blir det ikke noe på han uansett. Da har vi sikkert kommet lenger i byggesøkeprosessen også.

Kunne egenltig ønske at det bare var jeg som bestemte, at man kunne bestille frø på nettet eller noe.

Skrevet

skjønner godt du vil ha barn, og vet hvordan det er å vente på mannen, men det eg gjorde var å SNAKKE med min, ikkje lure han til å prøve igjen.. da kan du og miste mannen din... det gjør ikkje noe å ta den ut, men si det til mannen din... er faktisk VELDIG enig med A1973!!!

snakk med han, ikkje lur han!!!

Skrevet

det kunne heller ikke falle meg inn å "lure" samboeren min. Jeg hadde nok også fortalt ham at jeg hadde tatt ut spiralen og at d kan ta lang tid for å bli gravid. Og la han ha muligheten til å bruke kondom. Dersom han går for den at det kan ta lang tid å bli gravid kan jo du håpe på det at det skjer med en gang.

Skrevet

Sikker på at du ikke skal fortelle han det ganske med en gang da? Som du sier skal du ha mens uansett i mellomtida, men han kan kanskje føle seg litt lurt likevel om du drøyer 2 uker med å fortelle det.

Håper uansett dere får snakket ordentlig ut sammen. Hør litt med legen også hvor lang tid det gjennomsnittlig tar å bli gravid etter at spiralen er tatt ut. Så får han kanskje noe å tenke på?

Skrevet

Problemet er bare at han av og til kan være så enkel i hodet, dvs at han tror at når spiralen er ute da blir jeg gravid med en gang. Også er det litt gøy, bare et par uker, min lille hemmelighet... MOOAHHHHH!!!!!!! (OND LATTER)

Skrevet

jeg syns det er helt feil å lure mannen din!! Ville aldri gjort det og hadde noen lurt meg på den måten, så hadde jeg blitt forbanna!

Jeg føler meg også veldig klar for å få barn. Selv har jeg ingen, mens samboer har en datter på snart 4 år.

For han er det ikke noe "stress" å få fler, selv om han gjerne vil ha,..

Og han vil ha alt det økonomiske i boks først men jeg vet at det "passer" egentlig aldri å få barn. Så det jeg gjorde var å

informere min samboer om at jeg kom til å slutte på p-pillene. Ga han beskjed ca 2mnd i forveien.

Han sa ingenting i mot det, og vi bruker ingen prevensjon nå.

og det er helt greit for han, og han har også sagt at han hadde blitt glad hvis jeg fant ut at jeg var gravid.

men han vil ikke "planlegge" barn nå, men skjer dte så skjer det..

Og jeg håper jo at det skjer;)

men uansett hvor mye du vil ha et barn til, syns jeg det er helt feil å lure mannen din!

Det er nå min mening

Skrevet

jeg hadde hvertfall aldri klart å skjule det for min sambo. Er liksom noe av det største som skjer i livet da. Og du kan faktisk bli gravid med en gang.

Skrevet

Jeg hadde nol ikke klart å vente to uker før jeg fortalte han det. Her gjelder det å gå inn i FORHANDLINGER he he!! Hva om du sier at du har fått time til å ta den ut og at han gjerne kan bruke kondom til han blir klar, men at det kan ta lang tid (eller ikke) før det klaffer uansett. Du kan jo lokke svømmerne hans inn med å si at han skal få det medierommet han ønsker med 50 tommer flatskjerm så fort de (svømmerne) har gjort jobben sin. Litt "søt" utpressing....he he he (utspekulert latter) Men jeg synes ikke det er pent å lure han ved å ikke si noe. Menn er jo så lette å overtale på andre måter:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...