Gå til innhold

Nå sitter jeg og skjelver, blir så redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff... For en måned siden oppdaget jeg en liten kul/knute i nakken, gjorde ikke noe vondt og var bevegelig. Prøvde å ikke tenke på det, men akkurat nå kjnete jeg enda en slik kul/knute litt høyre opp akkurat der hodet begynner hvis dere skjønner hva jeg mener.

Ble veldig redd nå fo at det kan være noe farlig(tenker med en gang kreft). Er ekstra følsom da jeg idag har funnet ut at jeg er gravid. Men nå ble jeg bare bekymret for hva dette er.

Noen som vet hva dette kan være???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! :) Jeg har akkurat det samme! Var også litt engstelig, men fikk bekreftet at dette er lymfekjertler - og helt normalt - så lenge de ikke endrer form og eller størrelse :-) "Oppdaget" mine tilfeldig også.. Det er akkurat der hodet starter og mellom to litt tykke "tråder", sant? :)

Skrevet

Jeg har hatt endel sånne.. Hos meg er det muskelknuter... De er vonde. ja... Men er du urolig så er det jo en tlf til legen som er tingen.. =)

Skrevet

Jeg vil egentlig tro det er lymfeknuter. Men om det bekymrer deg ville jeg fått legen til å sjekke det. Du skal jo dit pga graviditeten likevel!

Skrevet

jeg har også en sånn, en liten en på halsen, det er en fettkul,

ikke vond, og er bevegelig...

vet jo ikke om det er det du har, men er veldig vanlig...

ring legen din i morgen, og få en time, evt stikk innom legekontoret i morgen og be dem kjenne på det...

lykke til!

Skrevet

Har altid vært en av de som tenker på det verste med en gang, en dårlig egenskap.

Er det vanlig at man får flere etter hvert da da jeg kun hadde en midt på nakken og fått nå en til lengere oppe. Litt vanskelig å forklare hvordan det kjennes, men jeg er ofte plaget av stiv nakke, ken det ha kommet av det også?

Skrevet

Gratulerer med graviditeten! :)

Er sikkert ufarlig, men dra til legen og sjekk for sikkerhetsskyld, så slipper du mer bekymring.

Bekymringer tar ikke livet av deg, de bare hindre deg i å leve...

Skrevet

Kn godt være lymfeknuter. Har også hatt det, og de kommer og går litt. Kjenner dem ofte i forbindelse med at jeg er litt forkjøla, men de kan også kjennes ellers. Ta det opp med legen din for sikkerhets skyld. Ikke noe vits i å gå å uroe seg i lange tider, så ring legen du, og avtal en time.

Gratulerer med spire i magen foresten =)

Skrevet

Det var ikke dette jeg trengte. Har slit med høyt blodtrykk i tidligere svangerskap og også til tider senere særlig hvis det er noe som bekymrer meg. Hadde lovet meg selv at nå når jeg skulle til legenen pga. garviditeten og han skalmåle blodtrykket så skal jeg være mest mulig avslappet, men nå blir det ikke så lett.

Takk for at dere svarer, blir med en gang roligere. Problemet mitt er at jeg har angst for kreft, en forferdelig sykdom som skremmer vettet av meg.

Skrevet

Det er sikkert bare lymfer du kjenner :)

Jeg er veldig slank og kan kjenne mange av mine hele tiden uten at det er noe farlig.

Er ganske vanlig at de kan bli hovne og litt vonde hvis man er syk eller har et sår i nærheten også..

Skrevet

Takk:)

Har fått time hos lege på mandag, men lurer på om jeg skal ringe imorgen og stikke innom da så de får bare kjent på de, ellers så vil jeg tenke på det hele helgen.

Skrevet

Jeg har også en slik kul bak i nakken nå.

Jeg tenker også det verste om det minste!

Tanken streifet på kreft med en gang ja. Kjente den bare ble større og større over et par dager også. Gjekk bare å tok på den.

Plutselig glemte jeg den "et par timer", neste gang jeg tok etter den var den borte.

Antagelig var det bare en lymfekjertel som var hoven. Skikkelig hoven for den var svær.

Hadde en del forkjølelse og feber rundt med i de dagene.

Kan vell bare ha vært imunforsvaret mitt som var litt i sving og forårsaket det da? Jeg tipper hvertfall på det.

Skrevet

et spm til damer: Leser nå at det er vanlig å få lymfeknuter etter en forkjølelese/vond hals, men jeg har ikke hatt det.

Er det vanlig å få det helt uten videre også???

Skrevet

Som sagt så kan jeg kjenne de hele tiden :) både under kjeven og på kravebeinet, når jeg har vært syk så kan de bli hovne og da blir de større..

Nå er jeg gravid og siden jeg har hyperemesis så har jeg blitt ganske tynn så nå kan jeg faktisk kjenne noen nederst på magen i nærheten av lysken også.

Legen mener det er helt normalt :) er litt hysterika jeg også så jeg fikk samboeren min og mamma til å kjenne etter på seg selv og de kunne kjenne dem de også ;)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk en liten kul for en stund siden, ble helt på tuppa og kjemperedd!! Dro til legen og var supernærvøs. Legen kjente på kulen først og sa at sålenge du kan ta rundt den på en måte er det som oftest ikkeno farlig. Min var på størrelse med klinkekule, lå ikke dypt og jeg kunne ta fingrene litt rundt den på en måte, om du skjønner? Så det viste seg å bare være betennelse i en hårsekk, det går over etter 1-3 uker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...