Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 og hvor lang er ein syklus? Hadde mens, og var ferdig for 1 uke siden i dag.... Lurt å prøve i dag;)?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 jeg tror det er lurt med sex annenhver dag en god stund rundt eggløsning
Gjest Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Min erfaring er når det passer dårligst og ikke er planlagt;-)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 en normal syklus er ca 28 dager. eggløsningen er normalt rundt dag 14, da er det som størst sjans for å bli gravid. men soldatene kan leve i deg noen dager, så det kan være greit å prøve noen dager før eggløsning og....
*SamSung* Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Men da dere sier 14 dag. Teller dere 14 dager fra da mensen BEGYNTE? eller sluttet?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 jeg er ikke veldig flink på dette men har jo akkurat blitt gravid selv så.... en syklus er rundt 28 dager og eggløsning ca 14 dager før neste mens.... tror jeg det er... ca 2 uker etter du blødde første dag sist gang. men jeg tror det kan være lurt å ha sex annenhver dag i en god periode før og etter for å prøve å treffe sædcellene lever jo en del timer inni deg om du ikke har eggløsning akkurat når dere har sex... men jeg ikke ekspert altså!!
Gjest -<<- Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Hvor lang en syklus er kan variere. Den går fra første menstruasjonsdag til neste menstruasjon, du må nesten bare se hvor lenge dette blir for deg. Gjennomsnittet er 28 dager, men avvik er slett ikke uvanlige. Du har antagelig eggløsning 14 dager før du får mensen, og da er sjansen størst for å bli gravid. Så om du er et gjennomsnittsmenneske med 28-dagers syklus og syv dagers blødning, er det i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå