It's all about me Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Måtte dere jobbe med å få de til å ta den til å begynne med, eller var smokken en hit fra første møte? Prøver og prøver å få vesla til å like smokken. Hun tar den etterhvert innimellom, men spytter den ofte ut etter non få minutter. Har prøvd flere typer. Så lurre på om det er noe vits å kjempe mer, eller om jeg bare skal la henne også bruke meg som smokk et halvt år fremover, sukk.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Prøvde ikke smokk før de var ca 1 mnd, og da tok de den med det samme.
~sjiraff~ Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Her er junior nå glad i smokken (6 mnd), men han tok den ikke før han var 4 mnd og da brukte han meg som smokk, umulig å legge han uten at han ble puppa.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Her tok han smokken med en gang, men den datt alltid ut når han sov, den tuttet var liksom litt stor for munnen hans.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Sønnen min på 2 år, som er smokkegal, måtte vi øve med. Han hadde ekstremt sugebehov, men skjønte ikke helt den smokken til å begynne med. Tok vel et par uker så skjønte han at den var god å ha : ) Snuppa er 16 dager gammel og tar smokken, men den detter fort ut igjen. Skjønner ikke helt hva for noe rart det er. De beste smokkene, fungerte på både storebror og lillesnupp ( i den grad at de klarte å holde den i munn lenger) er de smokkkene som er bøyd litt opp mot ganen.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Vi drøyde med å gi smokk da vi slet med å få til ammingen, men etter en kveld med skriking i 2 timer og vi hadde en smokk liggende lot vi det stå til og han tok den med en gang og sovnet på magen min. Har fortsatt smokk (snart 6 mnd). Har ikke noe svar til deg, men å la henne bruke deg som smokk er vel ikke noe god idè det heller .... Prøv litt til er mitt råd.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Min ville bare ha de som hadde helt runde tutter,men du har vel kanskje prøvd de også?
~Milly~ Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Hun spyttet og spyttet, vi prøvde og prøvde.. Slik holdt vi på i mange uker, helt til vi prøvde NUK. De tok hun fra første stund. En venninne hadde enda større problemer med sin lille gutt, de kjøpte til slutt TRØST på apoteket, som visstnok skal være for de som ikke vil ha smokk =) Det funket, og nå tar han det meste..
It's all about me Skrevet 20. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2008 Hvilket merke er som har de smokkene? Kanskje den er lettere å få tak i ja. Til nå er det Mam sine fra 4 mnd som er minst vanskelig....
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Var en kjempehit til å begynne med, var 1 uke gammel da han fikk den..Slet litt med amminga de første dagene, hvis ikke hadde han fått den før- siden jeg var oppe en hel natt fordi fingeren min ble brukt som sutt..Hadde et enormt suttebehov..
It's all about me Skrevet 20. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2008 Takk, da skal jeg se etter den. Vesla har så stort sugebehov, det er n hun ligger for seg selv på dagtgangeikke lenge av id pga det.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Datteren vår tok den nesten med en gang. Sønnen vår måtte vi jobbe med;) hehe.. Tok vel et par måneder før han skjønte det;)
It's all about me Skrevet 20. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. august 2008 Så det er håp altså......
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 Lillegutt tok den 3 dager gammel. Satt med en gang, men han mister den av og til enten fordi han veiver sånn at den ramler ut eller fordi han spytter den ut... også det uten å mene det.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #16 Skrevet 20. august 2008 Gutten vår ble kjempehissig når vi prøvde i begynnelsen. Ville absolutt ikke ha, men han hadde så stort sugebehov at vi virkelig ville at han skulle ta den. Kranglet en stund og så gikk det kjempefint. Vi lyktes også best med NUK.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 var ikke jenta di ganske stor? Vi slet med eldste (4,5 kg da han ble født) da han var 2 uker gammel, prøvde å gi han nyfødt-smokk, men den spytta han rett ut igjen. Fikk tips av helsesøster om at så store barn ofte foretrakk de smokkene som er fra 4 mnd og opp... Jenta mi var også over 4 kg, og da hun ble innlagt på barneklinikken 36 timer gammel fikk hun 4 mnd smokk med en gang, og den tok hun. Jeg ville prøvd forskjellige smokker i den str jeg, leste over her at den hun tar best er mam sin fra 4 mnd, da kan du jo prøve f.eks avent sin også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå