GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Eg var på ul i uke 11, for eg ville se om det var noe der inne, å det var det å alt sto bra til:). Nå har eg veldig lust til å dra på ul ijen:) er 13+2 .. Den obligatoriske ul'en skal eg ikke på før eg er i uke 20, å det er sååå lenge til:P.. Blir det for mye å dra på en til ul? Noen andre som har vert mer en 1 gang på ul før den obligatoriske? Har lust til å få time neste uke eller uken etter der ijen Bf suns ikke det er noe vits, men eg vil:P
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2008 Obligatorisk og ordinær , er ikke det foresten det samme på en måte?
MintCondition Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Obligatorisk og ordinær er ikke det samme, obligatorisk er noe du MÅ på, ordinær betyr vanlig. Men nok om det. Jeg hadde nok ikke dratt på ul igjen, men jeg har heller ikke sett behovet for å dra på 4-5 ul i løpet av svangerskapet..ikke fordi jeg tror ul er skadelig, men fordi jeg ikke helt skjønner vitsen om det bare er for å se. Er man bekymret og tror noe er feil blir det jo litt anna.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 ja eg er jo sefølgeli bekymret, åsså har eg lust å begynne å si det til flerre folk viss alt fortsatt er bra
3 snart 4 :o) Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Hvis du har lyst til å dra på en UL til, så synes jeg at du skal dra jeg ) Jeg var selv på 2 ul før ordinær ul (mest fordi jeg trodde jeg var lenger da jeg var på den 1. ULen)
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Hei mamma 91. Hvis alt sto bra til når du var på ul i uke 11 så står alt bra til nå også. Har du noe grunn for å tenke anderledels, feks blødninger, spotting osv?? Du er jo over den mest "kritiske perioden" du må heller tenke på det:) Hvis du er veldig engstelig ville jeg ha snakket med legen din og fått en henvisning til ul på sykehuset! Jeg syns at norske kvinner burde blitt tilbudt i hvertfall to ul i løpet av svangerskapet. Mange er bekymret og klarer ikke slappe av.Vet de får det i andre land. Jeg har selv hatt 6 ul til nå, der 4 av dem er vaginalt. Skal ha en til om 3 uker, der jeg håper de kan se kjønnet, da vil jeg være 20 uker på vei. Dette er mitt 5 svangerskap hvorav 1 et vellykket! Skjønner alle der ute som er bekymret! Masse lykke til!
AE84 Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 jeg var på en i uke 13 og en i uke 19 me forje!! jeg hadde også en dagen før jeg fødte, men det var pga beskymring! hehe!! nå har jeg vært i uke 11, og siden alt sto bra til, så skal jeg vente til uke 19 før jeg ser noe igjen!! du får jo tross alt høre hjertelyd hos jm og lege fremover! jeg er også redd for at ul ikke er helt bra for barnet, men det er bare meg da!!! du må velge selv, men det kan jo bli ganske dyrt i lengden!?!!
Tuttelure Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Det føles nok lenge fram til den ordinære ul. men tida går så fort skal du se:) det er normalt å være bekymra i svangerskapet. men du er ung og har fått vite at alt sto bra til bare for ett par uker siden, alt ligger jo til rette for at det fortsatt er bra:)! jeg hadde veldig lyst til å dra på en ul til jeg også, var på en da jeg var 8 uker på vei, bare for å se at jeg virkelig var gravid. men tida løp avgårde. jeg syns det nå blir lenge fra ordinær til fødsel, og skal på 3d ul neste uke når jeg er 29 uker på vei. fikk ikke vanlig ul, pga da måtte jeg ha en spesiell grunn..
Fire småtroll Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Jeg var på en UL i uke 8 for å se hvor langt jeg var på vei, jeg ble nemlig gravid før jeg hadde fått tilbake mensen etter forrige svangerskap og hadde ingen aning... Jeg skal på en ny UL nå i uke 13 for å se at alt er bra, sjekke nakkefold, hjertet osv. det gjør jeg fordi jeg er engstelig. Jeg er 34 år og dette er mitt fjerde barn, er liksom ingen selvfølge at alt er bra enda en gang. Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å ta noen flere UL da, bare den ordinære, men jeg garanterer ingenting, siden jeg går til kontroller hos en gynekolog som jo har UL-apparat på kontoret og jeg ikke betaler noe for å titte inn. Mest sannsynlig blir det nok en UL eller to på slutten også for å estimere størrelsen, siden jeg har en historie med å føde store barn. Jeg er ikke for å ta ultralyder i hytt og pine, det er jo de som mener disse lydbølgene ikke bare forstyrrer barnet, men faktisk virker negativt inn på bl.a utviklingen av hjernen. Men jeg tror ikke det er skadelig med en 3-4 ultralyder i løpet av svangerskapet, de som har risikosvangerskap har jo ofte UL på hver eneste kontroll.....
FruMamma med nr 2 Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Er det så enkelt å få UL når man selv vil? Jeg tror ikke jeg hadde fått time for UL annenhver uke uansett hvor mye jeg selv hadde villet det. Nå tenker jeg da på et svangerskap som forløper seg normalt, ikke risikosvangerskap eller andre ting som kan ligge bak yppige UL kontroller.
Maya_1 Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes det er synd jeg, at folk sløser med ressurser på dette måten bare fordi de har lyst til å se. Selvsagt har alle lyst til å se, hele tiden. Men siden dette koster samfunnet masse penger setter jeg pris på at dette begrenses til de som faktisk trenger det.
minas Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Heisann. Til dere som tar tidlig UL, har dere tenkt på konsekvensene av det? Har dere tenkt igjennom hva dere skal gjøre hvis barnet ikke er helt frisk, om det har Downs? Dette er noe jeg tror mange ikke tenker på før de går til tidlig UL, men kanksje dere burde gi det en tanke. Jeg velger å kun ta den ordinære UL nettopp pga dette. Noen som har andre tanker rundt temaet?
lilletrollet Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 Hei. Jeg er med i et forskningsprosjet som gjør at jeg har vært i mange UL. (trur jeg har passert 7 nu) og da kan det jo ikke være så skadelig med de UL strålene. For da hadde de vel neppe gjort det. Skal i 3 UL til før fødselen.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 med første mi så fikk man joto ultralyder på sykehuset da,så det må jo ikke skade.var bare 3 uker i mellom eller noe sånt.var når jegvar i uke 4 og i går i uke 20 ca. kansje:)4 uke,var for å virkeli bekrefte det ja.
januar mamma Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 jeg var på ul i uke 10. om barnet vart friskt lr ikke har ikke noe å si for min del (ønsker selvfølgelig friske barn) men hadde det vært noe galt så er en i allefall forbredt på det. syke barn er ingen grunn til abort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå