Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da de sluttet med middagsglass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår har fått middagsglass. Har aldri hatt ånden til å "male" opp middagen vår til "suppe" og gi det, så hun har fått middagsglass. Nå er hun 11 måneder og spiser det vi spiser..

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var avhengig av disse glassene frem til hun var ca 1,5 år. Hun ville ikke ha maten jeg lagde, og jeg syntes det var særs lettvindt;-)

Nå er hun snart to år og jeg har ikke gitt henne et glass på i alle fall tre måneder. Hun spiser heldigvis det meste, er ikke så sær og som du sier trenger man ikke finhakke alt.

Skrevet

Mini sluttet mer og mer når han ble 10-11 mnd. Nå er han 14 mnd og jeg kan ikke huske sist han fikk et middagsglass. Får det kun dersom vi har det travelt kombinert med at han overhode ikke kan spise vår mat (f.eks wok der grønnsakene er for harde til at han klarer å tygge dem siden ikke jekslene er kommet skikkelig enda). Ellers får han det vi spiser, enten alt eller deler av det.

Skrevet

Ga aldri middagsglass til noen av våre 8. Å lage til litt mos er jo ikke akkurat noen stor jobb og det er jo en veldig kort periode man trenger gjøre det før de kan tygge selv og så også spise det samme som de voksne.

Skrevet

Min har fått middagsglass og vår mat hele tiden. Nå er hun 1,5 år og hun fortsetter med det. det blir en naturlig overgang til mest vår mat og etterhvert vil det ikke være behov for glassene. Nå brukes de mer og mer om vi har dårlig tid eller hun bare MÅ ha mat:-)

Skrevet

Det har jeg aldri gitt, jeg har laget middagsmaten til mine barn. Fra en 10-12 mnd fikk de samme middag som oss, men seff i mindre biter og med mindre krydder.

Tok meg ikke lange tiden ekstra å mose opp maten deres. Latskap å gi glass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...