april09. Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hei. Vi har bestilt en reise til Thailand i november (før vi fant ut at vi venter barn). Jeg er da ca 4mnd på vei. Er det noen som vet om det er trygt å reise dit gravid? Tenkte på maten der og faren for infeksjoner m.m.
Fiola Biola Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Tror det er greit om du er forsiktig. Skyller grønsaker og bare spiser kokt kjøtt og fisk. Det går an å sjekke om du har hatt toxoplasmose. Hvis du har hatt det før, trenger du ikke være SÅ forsiktig som om du ikke har hatt det.
Ny på dette... Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Har ikke så mye peiling selv, men mitt råd er at du prater med legen din og hører hva h*n har å si. Hvis du reiser bør du i alle fall være kjempeforsiktig med hva du spiser. Jeg hadde en venninne (vel og merke ikke gravid), som mente hun var nøye med hva hun spiste, men endte opp med Salmonella. Skriver ikke dette for å skremme deg, men syns du bør prate med legen din, og høre h*ns mening. Men uansett - pass god på deg selv og lille spiren! ;-)
komplett familie Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 jeg var i Thailand i forrige svangerskap og det gikk kjempe bra. Eneste negative er visst du ikke har tatt vaksiner enda - så ring og hør med legen. Men ellers; ikke ha betenkligheter med å reise dit gravid, bare ta dine forhåndsregler med mat o.l. Vi bodde også noe oppgradert, ikke på de aller billigste stedene, men det var mest fordi jeg var kvalm og trengte aircondition. Jeg var bare 5 uker på vei da vi reiste. Og du - husk støttestrømper til flyturen - det glemte jeg....
april09. Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Skal høre med legen. Beroligende å høre at andre har vært der og at det har gått bra. Litt kjipt hvis vi ikke får dratt. Hvilke vaksiner tenker du på da forresten?
komplett familie Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 husker ikke hvem damen spurte om graviditet på! Når jeg tok vaksinene visste jeg ikke at jeg var gravid - tror vel egentlig jegikke var det heller. Men det var ikke Hepatitt vaksinene for den har jeg fra før. Du får bare høre med legen. det ordner seg helt sikkert skal du se. håper i hvertfall at du får reist for det er et fantastisk land Hvor skal dere i Thailand?
april09. Skrevet 21. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2008 Har bare bestilt billetter vi. Planen er å reise litt rundt. Skal i alle fall innom Pucket og et sted til som skulle være veldig fint. Husker ikke navnet nå i farten. Men har du noen anbefalinger er det bare å komme med de. Skal være der i 3 uker.
komplett familie Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 dere MÅ reise til Phi Phi - det var det fineste stedet.... Vi reiste rundt i 4 uker, men skal vi tilbake så er det Phi Phi. En liten båttur fra Phuket!!! Ellers er det mange fine plasser. Vi hørte med en del folk på flyet også vi, som hadde vært der før....
Irose Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Her er en link til hva pasienthåndboka skriver om gravide og utenlandsreise. Der kan du også finne ut hvilke vaksiner du trenger for å reise til Thailand. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=2168&menuid=5214&documentid=7488 God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå