Gå til innhold

Fjellbukse for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på fjellet, men kommer jo ikke inn i turbuksen min nå... Er det noen som vet hvor det selges slike klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lette etter noe liknende tidligere, men fant ikke. Endte opp med at jeg fant en eldre regnbukse (litt tykkere) som det var strikk i livet på. "Sagget" litt med denne (brettet den opp og hadde den under magen). Har også lånt samboers fjellbuske siden den er litt større og hatt den under magen (vet ikke om det fungerer lengre).

Er jo masse tilbud på XXL etc. så man kan jo se om man bare kan kjøpe noe litt billig i store størrelser og bruke et belte på (under magen da altså). Kanskje ikke det mest fancy man kan tenke seg, kanskje men holder vel.

Jeg har også en lett bukse fra HM jeg har brukt på lette turer uten spesielt mye vind eller regn. Den er ikke akkurat fjellbukse, men er løs og ledig, og fungerte fint på finværsdager/ overskyede dager (brettet den også opp til shorts).

Si i fra hvis du skulle komme over noe lurt og billig.. greit for høstsesongen på fjellet :-)

Skrevet

Tror du må gå for en bukse med strikk i livet.. Mener Wistex hadde noen sånne en gang.

Jeg har gått i broren min sine fjellbukser, men det går ikke lenger. I helga gikk jeg med smekken åpen på tur.. ;) Noe større bukser kan jeg ikke gå i for da blir de altfor vide og store overalt bortsett fra over magen.

Men si ifra om du finner noen som passer gravide mager. :)

Skrevet

Jeg kjøpte en bukse på Wistex i forrige svangerskap. Den hadde seler og glidelås fremme. Jeg brukte den siste gang som gravid ett døgn før jeg fødte (da med glidelåsen helt nede og jakke utenpå). Vet ikke om de selger slike bukser der lenger.

Skrevet

En helt vanlig joggebukse med strikk i livet fungerer også. Ellers har jeg sett at HM har en "army style" bukse som sikkert funker fint til fjellturer.

Skrevet

Tror det skal finnes ett elastisk tøystykke man kan kjøpe for å feste i glidelås eller knapper, slik at man slipper å gå til innkjøp av nye.

Hør om det først du:)

Skrevet

Jeg bruker bukse med seler, så her jeg den åpen i gylfen og en litt lang genser over så vises det ikke. Det brukte jeg sist også helt fra til i 8.mnd, etter det klarte jeg ikke å gå på tur lengre.

Skrevet

Har hørt at hæren/forsvaret lager egne tur/uteklær i mammastørrelse, men hvordan man får fatt i disse aner jeg ikke... Si gjerne i fra hvis noen vet! Jeg vil også på tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...