ipeggy Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg trenger all den hjelp jeg kan få med å finne rett utstyr til den lille! Men i stedet for å spørre hva dere andre anbefaler, så vil jeg gjerne høre om det er noe jeg bør holde meg unna? Tenker på alt fra bilseter og barnevogner til klær osv. Alt!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Jeg anbefaler deg iallefall å sjekke nøye hva du kjøper. Jeg skulle kjøpe vogn, og kjøpte brio kombi, for det var den jeg hadde hørt om, og så passet den ikke for oss i det hele tatt. Den var altfor høy, så jeg måtte kjøpe ny vogn ganske snart. Jeg kom også til å kjøpe bilsete som så bra ut, men som ikke var bra. Jeg angrer på at jeg ikke sjekket hva som var best-i-test først. Når det gjelder alt, har alle ulike behov, og du må nesten tenke på hva din familie trenger.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Bruk god tid til å finne vogn! Prøvetrill og ikke minst - prøv å få den i bilen! Ikke hør så mye på hva andre mener men prøv de selv. Anbefaler å kjøpe ny babystol til bilen eller kjøpe en brukt stol som kun er brukt til et barn. De stolene som er ny i dag er så mye mer behagelig for babyen å sitte i, mer polstret og gir bedre støtte og er mye mer sikker. Ikke spar penger på sikkerhetsutstyr! Alt annet utstyr avhenger litt av hvor mye plass dere har og hvor mye penger dere har. Vi har feks stellebord til å ha på badekaret for vi har litt lite plass på badet. Ellers så finnes det MYE utstyr som man jo bare "må ha". Jeg kjøpte en del slike ting som har tatt opp plass i boden og nesten ikke har blitt brukt, feks tummy tub (babyen hatet den), bleiebøtte (lukter uansett), lammeskinn (ble for varmt), brystpumpe (fikk ikke til), bæresjal (baby hatet det)... Så kjøp inn det aller nødvendigste og se an litt etterhvert hva du trenger!
Attekattenoa Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Viktig å bruke GOD TID når det gjelder vognkjøpet ja! Ikke bli påvirket av hva alle andre har, men finn ut hvilke behov dere har og hva som er viktigst for dere når det gjelder vogn-egenskaper. Jeg har hatt mange vogner og etterhvert funnet ut hva som er viktigst for meg/oss, feks. så løfter vi vogna ofte inn og ut av bilen og trenger plass i bilen utenom vogna, så vekt samt størrelse sammenslått ble viktig, men for andre trenger ikke dette ha så mye å si (med feks. Caravelle så hadde det nok ikke hatt så stor betydning, hehe). Og som de andre også skriver; prøv den for all del i bilen, trill den rundt i butikken og prøv dere frem på sammenslåing, løfting osv. "Lån" gjerne et barn som dere kan prøve i sportsvogndelen, ofte plassen i vogna blir mindre enn man tror. Bleiebøtte var for vår del litt unødvendig, enig i at det lukter litt stramt uansett :-S Men vi hadde derimot masse glede av både Tummy Tub og bæresjal - babyen elsket det!!! Selv om dette var ting vi faktisk trodde vi ikke kom til å bruke så mye, bæresele derimot - var noe ordentlig herk som jeg fikk veldig vondt i ryggen av (men jeg er ikke så stor heller...). Enig med GuriMalla: kjøp inn det aller nødvendigste og avvent heller med det andre til du ser hva du trenger! Det blir billigst
ipeggy Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 Tusen takk for gode tips! Det er ikke helt lett å være førstegangs når markedet er oversvømt av ting man "må" ha...
Fuglehjertet Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Hvis du har venner med små barn kan du jo avvente det du ikke må ha fra starten av, og spørre om å få låne (for å prøve) før du kjøper. Da tenker jeg på bæresele o.l. Ellers er det et enormt bruktmarked der ute, lett å få tak i billige ting. IKKE kjøp brukt sikkerhetsutstyr til bil av folk du ikke kjenner. Vi arvet og lånte det aller meste av det vi trengte hos andre, kan heller takke for lånet med et gavekort e.l.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 om du skal ha en tung bag, noen handle poser.. (en liten shoppingtur altså..) og henger det på vognen, er det viktig med en vogn som har et godt tyngde punkt foran.. har mange ganger erfart at vognen holder på å tipper hvis jeg slipper den.. (har vogn med 1 hjul foran)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå