Gjest marie-s Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Vel nå er gutten min begynt på skole og sfo, men jeg må innrømme at jeg ble kraftig provosert i går når han kom hjem og jeg tittet i permen hans. For det første så kom nå det en regning fra sfo i posten og ikke nok med at jeg alt betalte 2200 i mnd men nå har de jaggu meg lagt til matpenger på regningen. Jeg betaler altså kun 50 kroner mindre til sfo enn til barnehagen og ikke bare var sistnevnte åpen en halv time lenger men der var mat inkludert og han var der joo flere timer til sammen(om man nå trekker fra de timene han er på skole) Selv synes jeg dette er mye å betale når man er alene, men så i går altså så finner jeg i permen til sønnen min regning på melk: 570 kr og et tilbud om å holde på med teater i sfo-tiden til den nette sum på 670 kr(får jeg da trekke fra dette på sfo prisen.....hahaha). Nei, jeg har desverre ikke mulgiheten til å la min sønn holde på med teater, for det blir for dyrt. Så nå håper jeg virkelig at ikke altfor mange blir med på det tilbudet slik at min sønn ender opp som en av de få som ikke får være med. Og jeg som trodde skolen forsøkte å motarbeide mobbing.
Supha Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 En helt tragisk pris synes jeg. Synd det ikke er private SFO..er.. Da hadde man fått det for halve prisen. Men det er jo blitt slik pga maksimumspris for barnehagene..da må jo kommunene hente det tapet et sted så da må vi betale mye mer for SFO.. I tillegg til at kvaliteten ikke er noe å skryte av da.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Så utrolig teit, kan ikke alle få holde på med teater?
yvve73 Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Her betaler vi 2.494 kr pr mnd for SFO( dette er inkl matpenger), men det er 250 kroner MER enn vi betalte for full plass i barnehagen. Og så er de jo der mye færre timer, og ingen pedagogisk tilrettelegging. Det er jo så tragisk som det kan være......
Gjest marie-s Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Ja, det er nesten fristende å sende regningen til staten og si: Enten så betaler dere denne ellers så får dere ta ansvar for min sønn på 6 år som går til og fra skolen alene hver dag. For man kan jo ikke velge å ikke sende barna på skole og det ville nå en gang kostet staten mye mer og ha meg gående hjemme med han de få timene det er snakk om, jeg kjenner jeg blir så utrolig irritert når jeg tenker på det.
Lurer på??? Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 I Sarpsborg koster 100% plass 1650,- inkludert mat.
aanonym Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Hvorfor skulle du kunne sende regningen til staten?
Nitte Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Samme pris her, men i fjor var det 1350, så de har lagt på 300 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå