Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Var på ul i dag, uke 32, og babyenhadde lagt på seg over 500gram på 2uker....altså 3 ganger så mye som max et vanlig barn legger på seg... Alle beina i kroppen hadde også vokst ekstremt mye. Kan dette ha noe betydning med noe? eneste jeg ble forberedt på var åfå en stooor gutt....4-5 kg forrige gutt var2500 gram så litt forskjell
Des-10 Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei. Hvor mye ble han målt til å veie da? Gutten vår ble målt til å veie 2600g i slutten av uke 31. Det er ganske mye over normalen, men fikk beskjed om at det ikke var noe farlig. Det eneste som skjer er at jeg blir fulgt litt ekstra med på nå mot slutten, slik at de eventuelt kan sette meg igang hvis han er for stor. Ellers så var det i følge jm hodet som hadde mest å si, selv om jeg nok får en gutt på nærmere 5 kilo. Hva sa jm om beinveksten til bebyen da? Hvis det hadde vært noe veldig unormalt eller farlig ville du sikkert fått beskjed om det...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 hadde en ekstrem benvekst ja.... sa det så ut som en ekstrem sunn baby og at han ville være 4-5 kg ved fødsel...*skummelt*
Berta_78 Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Min baby hadde nær vekststopp fra uke 26 til 32. I uke 32 ble han estimert til bare 1200 g, og legene mente vi egentlig burde ta ham ut, men at vi skulle gi det lto uker og se. Så ble jeg sykmeldt og tok det helt med ro, og de 6 neste ukene la han på seg 1800 g, altså 300 g i uken. (Estimert selvsagt, de målingene er jo litt så som så..) Vi gravide (og legene, egentlig) er veldig opptatte av normaler, snitt og kurver, fordi det er det eneste som kan fortelle oss noe om barna. Men realiteten er nok at de vokser litt i rykk og napp og følger sine egne kurver helt uanfektet av hva slags mønster vi prøver å putte dem inn i :-) Kanskje får du en kjempestor baby, og kanskje har han bare hatt en litt ivrig periode. Lykke til! :-)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 tusen takk.....håper han ikke blir over 4kg iallefall
Tutta73 Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Når jeg gikk gravid sist, fikk jeg også beskjed fra jm at vi fikk en stor gutt. Mellom 4 - 5 kilo. Den samme beskjeden fikk jeg da vi var til ul en uke før fødsel. Når han kom ut, veide han 2990 g(!) så min erfaring er at man skal ta de målene med en klype salt. Er enig i tidligere innlegg der det blir nevnt at disse kurvene på helse kortet blir ofte "malen" noe som ikke bør være fasiten i alle tilfeller. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå