Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Er ikke gravid eller noe, men leker litt med tanken på en bror/søster til Ava Det må fungere i USA Noen med noen fine jente- og eller guttenavn?
wirre;o) Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Awa Berentine..ahhh om jeg bare hadde hatt evnene til å overtale min elskede,,
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Elida (men funker kanskje ikke så godt i usa?) og Aksel (Axel) syns jeg klang fint sammen )
Mom2Two Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Det slo meg at Ava og Elvira passer så godt sammen.. Elvira skulle jo også gå i USA. Ellers går vel Ava og Ella også godt sammen. Kommer ikke på noe guttenavn i farten.
Mom2Two Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg synes navnet Adam er utrolig skjønt forresten, og det passer godt med Ava.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Ava og Alice... Ava og Sophia Ava og Rose Ava og Olivia Avah og Noah Ava og Isak
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 hehe, jeg har en Aksel og vil vurdere Ada om jeg får ei jente, så det blir jo nesten likt. Elida er jo et nyyydlig navn. Aksel skulle hett det om han var jente. Det funker og helt utmerket på engelsk. Gikk på skole med ei Elida i utlandet og det funket på alle språk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Jøss, Tåkeluren Det er første gang jeg har hatt eksakt samme forslag som noen andre her inne ))) God smak, har du :oD
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Hehe, takk i lige måde Yaddaline. Liker litt gamle, men enkle navn. Problemet her er at vi bor en plass i trøndelag med brei dialekt, sånn at selv om jeg vil si Elida, så vil de her si Ellllida. Og det er ikke så fint....... Aksel er et navn jeg falt helt og fullstendig for ikke så lenge før trollungen ble født, har ikke angret et halv sekund på det. Hva heter dine barn da?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Har bare ei, og hun heter Matilde. Ikke et navn vi hadde tenkt på før hun kom ut (mamma hadde foreslått det men gubben syns det var dillete), men da hun lå der og slumret i vogna så passet det plutselig veldig bra. Den i magen har ikke fått noe navn enda og får det sikkert ikke før h*n kommer ut heller. Men er det en han kan han veldig gjerne hete Aksel hvis gubben er enig, eller Mads eller Aron eller Edvard eller Elling/Erling - jeg endrer jo mening hele tida *flire* Dialekter er ikke så lett... Syns Anna er veldig søtt som jentenavn, men det funker ikke like bra med alle slags tonefall syns jeg...
Gjest Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Elida er nydelig Men er usikker på hvor fint jeg synes det lyder på amerikansk (eller engelsk..) Er usikker på hvordan jeg ville uttalt det.. Elvira er nydelig, litt samme som Elida. Får tenke litt på de to :-) Ella - det er veldig pent. Alice - liker det veldig godt, nydelig klang på am. men vil mange si A-lise på norsk?? Sophia - nydelig Rose - åh, fantastisk flott navn! Dette navnet kjæresten min vil ha om vi får en jente til. Olivia - altfor poppis i USA.. Noah - Vet ikke om jeg liker det.. Isak - Utrolig flott og pent navn som rangerer høyt allerede. Men er det for poppis? Adam - Jeg synes faktisk Ava og Adam blir litt komisk (mtp Eva og Adam).. Leon - Liker ikke. Kom gjerne med fler forslag )
jente30L Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 elisabeth;) hadde såååå lyst å ha det navnet om vi fikk jente,men i stedet kom 2 skjønne gutter;)
Gjest Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 Matilde er forresten helt nydelig Men oppbrukt i vennekrets for vår del :/
Gjest Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 Elida er jo ikke vanskelig å uttale på engelsk. Det uttales rett frem - Eh-li-da... Alice må uttales på riktig engelsk for å bli fint, men mange vil nok ikke klare det helt greit evt. si Alice...
Gjest Skrevet 20. august 2008 #18 Skrevet 20. august 2008 Alice er utvilsomt penest på engelsk, ja, men har hørt at i Sverige sier de Alice akkurat som Elise, og synes også det er litt pent - så gjør vel egentlig ikke noe om folk sier Ali-ce - selv om Alice på eng. er best, som sagt.. Ja, selvsagt blir det jo bare Eh-li-da.. ;-)
Gjest Skrevet 20. august 2008 #19 Skrevet 20. august 2008 Elizabeth er også nydelig, men blir ikke det for langt i forhold til Ava? Maria er flott, men dessverre "oppbrukt" i vennekrets & familie..
Gjest Skrevet 20. august 2008 #20 Skrevet 20. august 2008 Det "gjør" man i Norge også. Kjenner en norsk Alice - og det uttales; Alise... Men folk uttaler uansett alle navn slik som man ber dem om å uttale dem.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #23 Skrevet 20. august 2008 Det samme tenker jeg.. Bare man er nøye med å presisere det, så skal det nok ordne seg Anser egentlig ikke det som noe problem. Hva synes du om folk evt. sier Alise? Er det helt ille? Er du amerikansk, og snakker flytende am., så blir det jo selvsagt annerledes da, men.. Theo er forkortelse for Theodor, for min del..
Gjest Skrevet 20. august 2008 #24 Skrevet 20. august 2008 Jeg er jo ikke amerikansk da, men. Jeg synes Alise er fint;) Det blir et litt annet navn enn Alice - som uten tvil er finest på den engelske uttalen. Men det går nok på hva en er vant med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå