Gå til innhold

Rutiner om morgenen...


shanty73

Anbefalte innlegg

Her har vi en jobb å gjøre med å få noen gode "kjappe" rutiner om morgenen.. Marie skal være på skole til halv ni, William i bh og noen ganger er jeg på jobb... Ser nå at årene i bh har vært maaaaange late morninger på oss.. Men rutinene kommer nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de rutinene. Husker det var styr til tider. Spesielt når Emma gikk på skolen og Kristoffer i barnehagen og jeg gikk med stor mage. Da hendte det at guttungen la seg ned på gulvet og nektet og kle på seg. Ikke veldig lett å kle på en sprellende unge med når en har stor mage. Husker det hjalp seg veldig når vi innførte at de ikke fikk gå ut av rommet om morgenen før de hadde kledd på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er hjemme med oss ut mnd, så da regner jeg med at jeg får merke dette litt mer... Ikke for det, Linea har jo ikke noen spes tid hun må være i bhg, men jeg trives med å ha faste rutiner i hverdagen uansett. Nå er det stort sett mannen som står opp med Linea og levererer henne i bhg, mens jeg sover lenger, og tar meg av lillegutt. Tenker liksom at det vil komme av seg selv ganske kjapt.

 

Tror nok trikset er å gjøre klart så mye som mulig kvelden før/før ungene våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo bare en å holde styr på om morgenen jeg da, men nå etter ferien våkner han sju, vi tar morgenstellet på badet, og er i bhg 0730. Pakker sekken hans og smører matpakke om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne står opp litt over 06. Mannen min kjører på jobb 06.30. Mens jeg er på badet og ordner meg ( hehe ), smører han matpakker til alle. Når han har kjørt vekker jeg ungene. Theodor får Flutide og ei melkeflaske i senga, mens storesøster er på badet. Så blir han stelt, påkledd og rett ut i bilen. Leveres i bhg ca. 07.30 Der spiser han frokost. Storesøster spiser frokost på SFO. Hun leveres der ca. 07.45. Jeg jobber på samme skole som hun går på, og vi starter morramøtet 08.00.

Sekkene er pakket klare dagen før,så det er bare å ha i matpakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...