La vita è bella <3 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hva gjøres egentlig på overtidskontroll? Er det det samme på alle sykehus? Skal på UNN på fredag og lurer litt på hva som venter meg..
Laybik Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Jeg skal på overtidskontroll på fradag på Haukeland og lurte på det samme, så jeg fant en side der det stod forklart: http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/foedsel/overtidig.php
yh Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hei! Jeg har også lurt på dette. Skal til jordmor på mandag og hun sa at hun da kommer til å sende inn til sykehuset for overtidskontroll.. Jeg er 41 uker i dag. Gikk inn og leste dette om overtid som forrige person la mved i innlegget. Må si jeg blir skremt av det jeg leser at om man skulle være umoden så settes ikke fødselen i gang ved 14 dager over tiden men man følges altså med undersøkelse annenhver dag.. Jeg synes det er skremmende pga at tiden går jo da og det er jo for sent om man ikke kjenner den sparke en dag.. Har lest at morkakens funksjoner blir jo dårligere jo flere dager det går over tiden. . Kan man kreve å få fødselen igangsatt slik at man ikke går over 42 + 2? Jeg har tenkt å ikke gi meg på det. . Men det er en fredag jeg kommer til å være 42 + 2 (om ikke fødselen kommet i gang av seg selv, håper det..) så er glad jordmor sender meg inn tidligere den uken for det settes visst ikke i gang fødsler i helgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå