sommer1 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Noen som vet om det er farlig for fosteret om man tar paralgin forte? Har store ryggsmerter, er bare 12 uker på vei... Har lest i felleskattalogen og der står det at det ikke påvirker fosteret på noe som helst måte.
mamarama og lille banan Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 jeg ville vært forsiktig med bruken av paralgin forte uten at jeg hadde konsultert lege. jeg bruker bare paracet som smertestillende, men jeg har vært heldig å slippe unna større plager og smerter. mest sannsynlig er det trygt, så lenge du holder deg innen doseringen og ikke bruker det over lengre tid.
erotica80 *3boys1girl Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Ring legen din eller legevakten å spør:)
sommer1 Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg ville tro at det ikke var noe bra for fosteret, men ble så usikker siden de ikke advarte mot det i felleskattelogen.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 fikk resept på det forrige svangerskap, men brukte de aldri likevel
lillemannsmamma Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Ikke farlig å ta det i foreskrevne doser i korte perioder. Dersom man må ta mye av det er eneste fare en viss abstinens hos fosteret etter fødsel i henhold til Felleskatalogen. Legemiddlet blir endel brukt til gravide som har behov for ytterligere smertestillende utover paracetamol
Gjest Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg fikk det utskrevet gjennom hele svangerskapet pga en fæl svangerskaps migrene.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 jeg har hatt ganske mye rygg plager under svangerskapet og har fått beskjed om å ta kun paracet. en gang i mai var jeg så fortvilet og hadde så vondt å spurte om det ikke gikk an å ta en paralgin forte, men da fikk jeg til svar at ja greit men det blir på eget ansvar. så jeg turte ikke ta de. i uke 37 fikk jeg resept på de av legen fordi paracet ikke lenger virker mot smertene. d var bedre å ta en paralgin forte om kvelden frem til fødselen enn å starte fødselen tre uker for tidlig. men liker ikke å ta de så er kun når jeg ikke kan bevege meg jeg tar de. prøv uansett å snakke med en lege før du tar noe som helst. det er det tryggeste uansett om noen sier du kan ta de eller ikke. hadde jeg ikke spurt om jeg kunne ta smertestillende som paracet og ibux hadde jeg sikkert fulgt rådet til venninda mi å brukt ibux i stede for paracet og det skal man ikke ta under graviditeten. så spør før du tar noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå