Lillegull og meg Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Var på ultralyd igjen i dag for å sjekke fosterets vekst. For 3 uker siden ble d målt til minus 7 %. I dag til minus14%. Alt var bra med babyen, tok også doppler som også var bra. Noen med lignende erfaring? D feiler jo ikke babyen noe, så hvorfor vokser hun ikke som før? Er i uke 38... Håper på svar!!
kriztie Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Du vet at alt under/over 20% er helt normal? Alle kan ikke få babyer på 3.5kg hvis du skjønner hva jeg mener? Alt er sikkert helt fint med babyen din:o)
Lillegull og meg Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2008 Takk for trøstende ord, men jeg forstår liksom ikke hvorfor hun plutselig har begynt å vokse så sakte den siste måneden... Hadde d vært kromosomfeil så hadde de vel sett dette? Hodet var mindre enn kroppen, så hun var ikke tynn og utmagret...klarer liksom ikke å roe meg jeg....
AO3 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg er ikke noe UL-ekspert akkurat, men som sagt over, alt pluss/minus 20% regnes som normalt. Så lenge legen ikke er bekymret, behøver vel ikke du å være bekymret, heller? Det viktigste er jo at alt er bra med babyen, og at hun tross alt vokser innenfor normalen? Sikkert ikke så lett å tenke slik når man er bekymret, men sender deg en trøsteklem.
MathildeC Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Jeg kan heller ikke svare deg på hvorfor det skjer, men noe liknende skjedde med barnet mitt i magen. Jeg var inne på ekstra UL-kontroll ca i uke 37 for da hadde barnet ikke vokst. De sa ikke noe om % så det vet jeg ikke. På UL fant de ut at hun var liten, men at avviket nok ikke ble på mer enn 20%. Siden hun fikk det hun trengte der inne (de fant ingen andre avvik) så fikk jeg bare time til oppfølging igjen en uke senere. Men nøyaktig en uke senere lå jeg og fødde, så den timen fikk jeg aldri gått på eller avbestilt, he he. Jenta mi var 2.6 kg og 48 lang da hun ble født, en liten jente med andre ord. Hun hadde litt gulsott og fikk tillegg en eller to ganger på fødeavdelingen, men allerede en uke etter var vi inne på sykehuset igjen hos lege og ble "friskmeldt". Hun har lagt godt på seg helt siden fødsel og er i dag helt på gjennomsnittet for jenter selv om hun begynte så langt nede.. Så selv om jeg ikke vet hva det er som skjer inne i magen, så trenger det ikke bety noe spesielt galt. Blir spennende å se hva som skjer neste gang jeg blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå