Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Maria Olsen Hansen F.eks..... Søstera mi spurte nå, de skal gifte seg og lurte på om det ble rart med to -sen navn. Har egnetlig aldri tenkt noe over det, men må innrømme at det høres litt merkelig ut. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Enig med deg... syns det blir litt "mye" etternavn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 En god venn av meg har et barn som har et -sen -sen navn, og jeg synes det høres veldig merkelig ut. Personlig synes jeg man kun bruker et -sen navn, spesielt når de er fryktelig like! (Hansen Nilsen, Nilsen Olsen osv..)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 dattra mi har faktisk to -sen navn, dette fordi vi ikke er gift og ville ha begges etternavn. Ja jeg syntes det er litt rart men egentlig mest tungvint. Så når den dagen kommer når vi skal gifte oss så blir nok det bare det ene -sen navnet
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Både jeg og samboeren min har -sen navn, derfor fikk sønnen vår kun hans etternavn. Hadde en gang en elev som het Hansen Jensen, må innrømme at vi lo litt i skjegget da...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 De navnene er så kjedelige, at det nærmest ikke er noe poeng i å ha begge. De forteller ikke akkurat noe om familie-tilhørighet. Da jeg giftet meg, var jeg bare glad for å bli kvitt Karlsen-navnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Ja, der ikke poenget med Hansen-Olsen. Alt for mange har doble etternavn for tida, og så får de unger og hva gjør de da? Dropp doble navn, sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 He he he jeg kjenner ei som heter Johansen-Hansen. Og det høres unektelig litt morsomt ut:-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Her hadde det blitt -sen på den ene og den andre:o) Har en sønn fra før hvor pappa'n heter -sen, jeg heter -sen og den nye samboeren min heter -sen. Så den postkassa hadde sett morsom ut, dersom begge barna skulle hatt mitt og pappaene sitt navn, hahahaha!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 Synes unektelig det ser litt fjollete ut med to -sen navn ja.... Foreldrene MÅ da klare å bli enige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå