Gå til innhold

Bruk av "time out" på 2-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer det?

Har prøvd et par ganger nå, men vet ikke om hun helt forstår.

Når er det riktig å la henne komme "ut" igjen? Asså ut fra hjørnet hun sitter i. Er det når hun har roa seg ned og slutta og gråte, eller bestemmer man et visst antall minutter?

Hun har virkelig kommet i 2-års trassen. Får hun det ikke som hun vil, og det med en gang, så kaster hun ting rundt seg, og helst hardt i gulvet, hyler og skriker. Jeg blir gal!!

I tillegg har vi ei på 3 mnd, så jeg er livredd for at hun en dag skal treffe henne med noe hun kaster.

Gode råd tas i mot med stooor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt timeout fra jenta vår ble 2 år ( hun er nå godt over 3 år).

Vi bruker antall minutt som hun er i alder, altså 2 minutt for 2 år, 3min for 3år osv.

Vi forklarer hvorfor hun blir satt i timeout og setter på alarmen. Når hun har sittet i 3 minutt så går vi inn til henne (sitter i trappen i gangen) og spør om hun skal oppføre seg fint nå. Hvis hun svarer ja så gir jeg henne en klem og sier at da er alt bra og vi kan fortsette med det vi gjorde. Hvis hun sier nei svarer jeg at hvis hun ikke kan oppføre seg må hun sitte 3 nye minutt.

Det lengste hun har sittet sammenhengende er 9 minutt (3X3) pga trass.

Dette er veldig effektivt og vi har mye bedre stemning rundt måltidene og ved aktivitetene nå. Det gikk vel kanskje 4-5 ganger før hun begynte å forså sammenhengen når hun var 2 år og vi startet med dette.

Skrevet

Okei, tusen takk for svar! :)

Da fortsetter vi med det, så får vi bare håpe hun skjønner det etter hvert.

Hun blir jo fullstending gal til tider. Håper virkelig ikke at hun oppfører seg sånn i bhg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...