Gå til innhold

Fødsel med prolaps.... Noen som vil dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, har altså to prolapser nederst i ryggen, og er engstelig med tanke på fødsel. Er nå i uke 28 med tredje barnet. Hadde ikke denne utfordringen ved de to andre svangerskapene. Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prolaps og jeg tror ikke den hadde noe å si når jeg fødte sist... Ble satt igang så hadde veldig sterke rier uten mellomrom, ikke noe problem å få epidural med prolaps ihvertfall :) Jeg har mer plager med prolapsen nå i svangerskapet enn ved fødsel...

Skrevet

Takk for svar! Føler du at prolapset "blir værre" i svangerskapet? Legen min på Hagavik sa at det kunne bli værre, bedre eller uendret i løpet av svangerskapet og fødselen. Er egentlig ganske uendret så langt i svangerskapet ( uke 28 nå ), men er litt skeptisk...Prøver å tenke positivt ( der tankene går osv...) men godt å høre fra andre : 9

Skrevet

har ikke prolaps da...men har to brudd og mangler en pute i ryggen.

rådførte meg med lege, og måtte pga komplikasjoner med rygg måtte jeg ha epidural i ryggen for å ikke få mer trykk

Skrevet

Fødte med uoppdaget prolaps sist og var veldig dårlig i 6 mnd etter fødsel. Men om det gjaldt fødsel eller svangerskap er vanskelig å si nå. Har hatt trøbbel også dette svangerskapet men har gått mye bedre, fødsel med epidural gikk helt fint denne gang og jeg ser fram til å bli frisk nå. Fremdeles "lammet" fra kne og ned på høyre fot.

Skrevet

Prolapsen er værre i svangerskapet ja, men det er i kombinasjon med kraftig bekkenløsning og gangvansker, og problemer med hofter...

Skrevet

Noen sier at man absolutt må / bør få epidural dersom man har prolaps, mens andre sier at man absolutt ikke kan / bør få det?

Noen som vet mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...