Gå til innhold

Hjelp!!! Jeg blør....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, og han sa at det var ingenting man kunne gjøre bare vente og se.... Skulle få UL når blødningen hadde gitt seg for å sjekke at alt var kommet ut...! Kan jeg bestille time hos en privatklinikk nå for å få sjekket om det har gått galt eller ikke? (Med UL) Noen som vet om en bra plass i Trondheim hvor man kan få gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakta er jo også et alternativ... Jeg var der med blødninger i uke 7 forje gang, og fikk da komme inn til ul - riktignok dagen etter, men det hjalp iallefall... Syntes ikke du skal gå redd og usikker lenge, og på legevakta tar de ul selv om det blør! Si du er kjemperedd, og mas litt hvis de er vriene, det er tross alt babyen din det er snakk om! Ellers må du nesten høre med legen din om henvisning til en gynekolog for å ta ul, elvehavna medisinske senter er iallefall veldig hyggelige å imøtekommende i trondheim, så jeg vil anbefale dem! Men er sikkert hyggelige offentlige gynekologer du kan ringe også... Masse lykke til - det kan fortsatt gå bra! Skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor om de vil hjelpe deg på legevakta eller ei. Jeg blødde litt fra uke 6-12 cirka, og i uke 8 så ringte jeg legevakta. De kunne ikke gjøre noe fikk jeg beskjed om, for de hadde ikke mulighet til hverken ultralyd eller annen undersøkelse, så jeg fikk beskjed om å legge meg ned og ta det med ro og se det an.. Syntes det var et stusselig svar jeg da, så jeg ringte direkte til føden, og fikk prate med ei hyggelig jordmor og fikk lov til å komme inn til sjekk, og alt stod bra til. Men jeg hadde bare spor av blod, ikke noen store blødninger. Er i uke 22 nå, og har ikke hatt blødning siden uke 12. Håper det går bra med deg også! Du kan jo forsøke å ringe legevakta, for kan jo hende de har mulighet til å sjekke der du bor. Evt ringe rett til føden, om du får samme beskjed som jeg fikk. Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte også å blø i dag, og blør ganske mye ( 7 uker på vei)!! Ringte legevakta og fikk komme med en gang. Fikk bare beskjed av vakthavende lege at jeg nok hadde en sa og at det ikke var noe mer å gjøre med det! han synes det var rart at jeg ikke hadde noe vondt da, men en sa var han sikker på at det var! Spurte om det var mulig å bli henvist til en innvendig ultralyd, men det var visst ikke mulig. Måtte bare vente. Prøvd å spørre om hva hvis det ikke er en sa da.. Er det ikke greit å få sjekket da? Og ikke fikk jeg noen info om hva som skjer videre ved en sa heller:(

Blør man noen dager? Skal det komme "ting" ut? Aner ingenting jeg:(

Skrevet

Akkurat det lurer jeg også på.... Virker som om en del leger vet veldig lite om SA. Tror jeg skal bestille meg time hos privat klinikk jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...