Trollkatt Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Nå som den verste dårlige samvittigheten overfor arbeidsgiveren min har lagt seg, nyter jeg: - at ungene og jeg kan sove til vi våkner - at de hjelper til med å dekke på bordet, vi koser oss med frokosten, og de bestemmer selv hva de vil ha i matboksen - å kunne slappe av når kroppen trenger det - å ha tid til å lese hele Aftenposten - å forbedere all maten før jeg henter barna i barnehagen, så jeg kan bare sette alt i ovnen eller på platene når vi kommer hjem, og middagen er ferdig når mannen kommer hjem fra jobb - at vi alltid har rene klær, fordi jeg kan bruke hele dagen på klesvask Merker det både på meg selv og barna. Humøret er bedre, vi sover bedre og lenger om morgenen. Alle er blidere og barna er samarbeidsvillige. Skulle ønske vi hadde økonomi til at jeg kunne jobbe 50% eller tilogmed være hjemmeværende mens barna var små. Men om et drøyt år, når barn nr tre skal begynne i barnehagen, må jeg tilbake i jobb igjen (minimum 80%, avhengig av lønn, selvsagt), og ungene må dras opp av senga og mases og kjases til barnehage og skole. Uff, jeg synes så synd på dem... Er ikke så glad for denne bekkenløsningen, men det er ikke baaare negativt, heldigvis.
2 små orkaner Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Ja, vet du hva jeg syntes også det var deiligt å være syklemeldt da jeg gikk gravid, men det er kanskje mest fordi jeg ikke trives i jobben. Nå som jeg har mammaperm lengtes jeg egenlig tilbake i aktivitet. Men vi har også lange morgener (?staves det slik) og mye kos på ettermiddagen. Godt du ikke la denne inn på DIB, da ville du få mye kjeft for å like å "misbruke" offentlig støtte:-) *fnis* Vi er slemme vi..... Hvor lang på vei er du? Er formen eller noenlunde bra?
NoDoubt Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Jeg har nå vært sykemeldt siden 1.juli 2007 (gikk over på yrkesrettet attføring nå i sommer) og må si at jeg gleder meg noe sinnsykt til å begynne på omskolering. Fy søren jeg er dritt lei av å gå hjemme å henge. Greit jeg har alle de fordelerne du ramser opp men det kan ikke veies opp med å føle seg til nytte som man gjør i en jobb situasjon. Føle at noen trenger deg og faget ditt, få realisere seg selv, få utfordringer, sosial omgang med kolleger. Er verken særlig utfordrene eller sosialt å vaske klær en hel dag. Dessuten så er man jo syk når man er sykmeldt. Jeg for min del er kronisk syk og jeg skulle betalt mye for å hatt helsen i orden. Så gi det 1 år til sier bare jeg;-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg går også gravid og sykemeldt nå til termin. Er herlig. Det trengdes virkelig nå. Var helt bånn kjørt utslitt pga masse press og mas på jobb så slet virkelig på hele helsa og humør. I tilegg til bekken og ryggproblemer. Klarer å holde huset nesten ajour men kan jo ikke støvsuge eller gjøre så mange tunge løft pga ryggen og bekkenet, men har det titusen ganger bedre nå som jeg går hjemme. Min dårlige samvittighet har også forsvunne nå. og det er også herlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå