Gå til innhold

Hjelp kvalme

Tobias 25.01.07 Nr 2 16.04.09

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia

jeg er ca 4 uker på vei og er kjempe kvalm hele dagen lang, har vært det fra jeg var ca 3 uker denne gangen.

Er det noe jeg kan ta/gjøre for og bli bedre? guer meg som en gal til og gå son i flere månder nå som jeg gjorde med nr 1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akupunktur og b-vitaminer hjalp på meg.

Skrevet

Ingenting hjelper på meg bortsett fra at det blir litt mindre verst av å spise regelmessig (og holde meg i ro så jeg får fordøyd før noe evt kommer i retur). Men mange har jo nytte av tørre kjeks (og te), ingefærtabletter/te og akupunktur. Kan også få kvalmestillende, men dette har jeg inntrykk av at er "nødløsning" når ingenting annet virker og man virkelig sliter med å få i seg mat.

Skrevet

Hei :) Æsj, denne kvalmen altså... Her er noen av mine råd: spis lite og ofte, vet det er håpløst når matlysten er elendig og man brekker seg av alt, men det er faktisk bedre å kaste opp to kjeks enn å bare pumpe opp magesyre! Spis det du har lyst på, ikke bry deg så mye om hva det er, om det er sunt eller ikke! jeg drakk solo og appelsinjus i 16. uker, og har ikke lagt på meg mer enn en kg på 20 uker nå... Prøv frukt, eple uten skall i små båter, rå gulrot, druer kan kanskje gå...!? Ting med litt lite smak gikk iallefall rimelig greit her. Ristaloff med smør på, knekkebrød med smør, smoothie hører jeg noen klarer å holde på. Ellers, ikke la det gå for langt, prøv å føll litt med vekta å gå til legen hvis du ikke klarer å holde på noe som helst! Jeg gikk litt lenge, og endte opp på sykehus to ganger... Men, selv om jeg hater sykehus og for alt i verden ville være hjemme så ble jeg bedre av å være der å få veske og næring. Ellers, ingefær i alle former skal visst være bra, sea bands hadde litt effekt hos meg, akupunktur og b-vitamin. Masse lykke til, kanskje blir det ikke like ille nå som det er nr to heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...