Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 såg inne på babyshop.no at dei har reklame for dette. Der viser dei eit bilde av "normal" bilbeltebruk og eit bilde der ein brukar bilbelte med besafe. Mitt spørsmål er då som følgande: Er det vanleg at folk sit med bilbeltet midt over navlen?:S Eg har bilbeltet over hoftekulane (eller kva dei heiter), lenger oppe enn det er jo livsfarleg for kven som helst (pga faren for indre blødningar). Har forsovidt heller ingen problem med å bruke bilbelte som gravid heller..(meiner å ha høyrt om mange som synest beltet blir i vegen?) Einaste eg kan tenke meg, er at bilbeltet kan uroe meg litt når hovudet til ungen har festa seg (då mangen vil kome lengre ned). Noken som vil fortelle si erfaring med slikt bilbelte? Og/eller poenget med det? Eg skjønnar det nemleg ikkje heilt.
manonym Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Skjønner ikke helt jeg heller, og tenker akkuratt det samme som deg.
MintCondition Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Trygg Trafikk har gått ut og sagt at det IKKE er påvist tryggere å bruke gravid-bilbelte enn å ikke bruke det "Ingen" sitter da med bilbeltet oppe på magen sånn uansett? Jeg klarer fint å ha bilbeltet under magen, ergo vil det gravid-bilbltet ha null ytterligere funksjon. Mye som er skapt for å lure penger ut av nervøse mammaer!
WildPrincess Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Det er nok kun komfort... mulig det kan hjelpe i svært lav fart, men har man litt hastighet vil det være umulig for de beltene å holde. Jeg kjøppte et slikt belte selv, men har nesten ikke brukt det. Trodde som mange andre på produsenten som hevder at det er ekstra sikkerhet for babyen. Men når man ser på konstruksjonen så skjønner man fort at det aldri i verden vil holde om man kolliderer med litt hastighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå