Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har en jente på 13mnd som ikke reiser seg opp ennda.hun har liksom ingen interesse av å reise seg. Har vert hos fysioterapaut,men vi finner ikke noe galt med henne. Men nå begynner de i barnehagen å maser om at hun er så treg, blir både bekymret og lei meg!! Noen som har erfaringer med 13mnd gammle barn som ikke reiser seg opp og går?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Ungene til venninna mi gikk ikke uten støtte før de var over 2 år... Er helt normale nå, i forhold til det fysiske..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det. Jeg jobber selv i barnehage, og der har vi barn som ikke går, og de er opptil 15-16 mnd. Men vi går da ikkr å sier at de er trege. Det gjelder jo å hjelpe barnet til å bli intr.
aya75 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Synes det er helt merkelig hvis de sier at hun er treg!! Da har de ikke peiling og det er IKKE slikt man sier. Synes godt du kan si i fra om det. Man skal ikke presse eller stresse unger til å gå. De går når de vil. Noen er raskt ute med noe og seinere ute med annet. Hun har det vel fint på gulvet da tenker jeg:) Ikke bry deg. Det kommer når det kommer.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 min svigerinne har to jenter som for så vitt er for tidlig fødte begge to. Den første gikk ikke før hun var nermere 2,5-3 år, og den yngre krabber ikke enda og hun er 13 måneder. Båda jentene er nydelige og er fulle av liv og lek! ikke noe i veien med verken hode eller kropp - men for noen tar det litt lenger tid at komme igang! synes det er forferdelig at barnehagen klager til deg - du kan jo ikke no for at hun ikke går enda!! fy for dem! dette løser seg helt sikkert med tiden!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Ingen fare! Barn er forskjellige. Min datter gikk ikke før hun var ett år og ni måneder. Helsesøster maste, legen fant ikke noe galt og beroliget oss. Plutselig gikk hun helt støtt, og nå er hun aktiv som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå