TCTM Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 For ei veka sia begynte vetlo i magen å sparke mykje mindre og svakere enn ho har pleidd å gjera. Er i uke 27 nå. Blei sjølvsagt veldig bekymre, men fekk vite at så lenge eg kjente litt liv så var det ikkje noko gale. Før så kjente eg sparkene mykje sterkare, og kunne sjå det utenpå magen. Men no er det berre eg som kjenner det innvendig. Er det nokre andre som har følt det slik?
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Jenta mi varierer også aktivitetsnivået veldig fra dag til dag. Noen dager er hun helt turbo, og sparker masse og hardt, andre dager er hun rolig og sparker bare litt og svakt. Pratet med legen min om dette, og hun sa at dette kunne være det som var normalt for jenta mi. Hun måtte få lov til å ha late dager hun også Hun poengterte også at det var viktig at jeg kjente spark hver dag, at jeg fulgte med på bevegelsesmønsteret - og at hvis jeg var urolig måtte jeg ikke nøle med å ta kontakt med lege eller føden. De siste ukene har hun forandret "mønsteret" sitt veldig. Før kunne jeg kjenne henne 2-3 ganger om dagen sånn ordentlig, og da sparket hun masse en liten stund (ca 10 min), og da så jeg virkelig så magen røre på seg - også var det stort sett rolig resten. Nå kjenner jeg spark nesten hver time, man da bare et par spark om gangen - noen ganger hardt andre ganger svakt. Noen ganger holder hun på lenger da... men som sagt, varierer fra dag til dag! Merker også at hvis jeg "stresser" med å få kontakt med henne, hvis det er lenge siden jeg har kjent noe og er litt bekymret, eller hvis jeg vil at andre skal kjenne henne - da er hun musestille! Ikke en bevegelse! Gjør seg nok litt kostbar;) Er forresten i uke 28... Men, du kjenner babyen din best - er du bekymret så kontakt lege eller føden. Det er bedre å ta kontakt en gang for mye, enn en gang for lite.
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Eg er også i veke 27, og nokre dagar no har det vore rolegare i magen, og eg lar meg stresse av det! Heldigvis har eg fått nokre ordentlege dunk i dag, og eg har roar meg litt. Trur ikkje det er så uvanleg at det er litt varierande aktivitet. Eg har også hatt det litt travlare dei siste dagane, så kanskje det er med på å gjere den vesle rolegare, eller at eg kjenner mindre fordi eg ikkje har tid til å kjenne så mykje etter. Det er i alle fall utruleg deilig med livsteikna frå holebuaren:-)
Tuttelure Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Det virker som dette er veldig vanlig.. det viktigste er tydeligvis å kjenne liv hver dag. har kjent noen "skikkelige" spark for noen uker siden. men syns snuppa har vært roligere nå noen dager. men i dag har jeg kjent sparke store deler av dagen.. veeeeldig lett å bli bekymra. og det er tydeligvis stoor forskjell fra foster til foster.. at det er herlig å kjenne spark er sikkert og vist.. legen poengterte det i dag uten at jeg nevnte no ang spark, at jeg SKAL kjenne noe hver dag om ikke må jeg kontakte hun/føden. det kan jo være at fosteret snur seg å sparker masse mot ryggen. eller om hun/han sparker langt ned kjennes det og sees ikke slik som om han/hun sparker lenger opp..
Sølvi77 Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Ta deg et glass med sterk saft (med sukker) og/eller et glass med isvann. Det går alltid min baby til å reagere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå