Gå til innhold

Lommepenger eller ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh.. Er så vanskelig dette. Jeg vil at eldstemann skal gjøre plikter hjemme, for det er noe som gjøres for fellesskapet. Og jeg vil at han skal lære at plikter har man uansett, og ikke alltid man får noe for og gjøre det. Han får jo og penger vis han trenger det. (Og 50kr hver lørdag, der 25 kr skal på sparebøsse, de får han for jeg vil at han skal lære sparing og pengebruk)

Men mannen vil helst at han skal få noe for og gjøre pliktene, sånn at det blir moro.. Og andre i klassen hans får og lommepenger.

han er 8år og trenger jo egentlig ikke penger til noe spes. Noen ganger er det vanskelig og få han til og gjøre det han skal, andre ganger lett.

Han har hintet litt på at han vil ha lommepenger. ( Tror ikke han helt skjønner det, for han får jo penger hver lørdag, men det er jo ikke helt lommepenger)

Blir nok verre når han er eldre.. Men hva gjør dere hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ga lommepenger tidligere ( pr mnd) men dette var IKKE knyttet opp til pliktene hjemme, de må gjøres uansett, senere er det da ingen som betaler ham for å re senga og ha ut søpla eller ??

Lommepengene ble forøvrig ikke brukt så vi glemte de vekk etter hvert, nå får han ved behov... 11 år, han har dog alltids penger i egen lommebok slik at om jeg ikke er hjemme har han tilgang til kontanter om han har behov for det

Skrevet

Sant det.. Men så og på det programmet i de beste familier, der ville hun datra ha lommepenger for det hun gjorde. (selv om hun fikk penger til det hun trengte for det)

Skrevet

klart de vil ha... men jeg vil ikke ha pengediskusjon for alt jeg ber ham hjelpe til med... vi er en familie og da hjelper man hverandre med det som skal gjøres... og det betales det ikke for her i huset..hadde en diskusjon på det men den er død for lengst ;-.)

Har venner som må "betale " sine barn stadig vekk.... æsj..

Skrevet

Ja, er jo noe med det og.. Og jeg gir han ros når han gjør ting hvertfall.. :)

Skrevet

Høres myyyye kosligere ut !! også tar vi hver våre oppgaver og koser oss sammen etterpå.. funker bra det også !

(er litt sær jeg da,,, synes f.eks det er hyggeligere når jeg kan spørre gutten om han ikke kan begynne på badet for kvelden og han da gjør det, istedet for å måtte komandere.... og min erfaring er at det funker bra .. man får de barna man fortjener som jeg elsker å erte mine venner med ;-)

Skrevet

Høres jo og koslig ut.. :) bedre og spøøre, enn og mase og bestemme at det skal skje. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...