Gå til innhold

venter nr 2, kjøpe en sprinkelseng til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr to i desember og da er størstemann 3 år. Han trives så godt i sprinkelsenga si.........Burde jeg kjøpe en ny til bebisen? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to år i mellom våre tre, og vi hadde bare en sprinkelseng. Vi gikke over til storseng 3-4 mnd før termin, slik at den som brukte senga ikke skulle føle at babyen tok fra h*m sengen. De store syntes det var stas med "stor-gutt/jente-seng". Ville ikke kjøpt en seng til. Lån heller hvis du ikke vil bytte seng, for jeg tror ikke det er lenge til den største ikke vil ligge i "baby-seng" lenger. :)

Skrevet

Jenta mi er 3 år og 4mnd nå og blir storesøster i februar (leeeeenge til). Nå er det bare så vidt hun har plass i sprinkelsenga i det hele tatt, så jeg hadde nok allerede nå kjøpt annen/stor seng til størstemann sånn at han blir vant til senga nå (så ikke det føles som baby "stjeler" senga hans). Sånn har jaffal jeg tenkt med jenta vår (unngå den sjalusien jeg kan, hehe). Og heller finne en seng han kan få det like koselig i, med sengehest og alt sammen (evt uttrekksseng). Gjøre litt ekstra stas på å bli "stor gutt" :o)

Skrevet

Jeg kjøpte ny til bebisen, men det var fordi størstemann var 15 mnd :-)

Har dere kjøpt "ordentlig" seng til 3-åringen?

Hvis ikke kan det jo være han faktisk vil like vanlig seng enda bedre enn sprinkelsengen?

Vi har kjøpt vanlige senger til ungene når de har blitt så "flink" at de har vært i stand til å klatre ut av sprinkelsengen selv. Eldstemann var vel litt over 2 år, og minsten ca 20 mnd.

Skrevet

Takk for innspill alle sammen!

Størstemann er veldig glad i senga si. .... Jeg tok han med meg for å se på senger til storegutter, men han insisterer på at han skal ha "lillesenga". Han klatrer inn og ut av den selv, det har han snart gjort i et år. Tror han syns det er koslig å ligge i liten seng....

Vanskelig dette her. Det er jo max ett år til han vokser ut av den...

Skrevet

Hadde nok kjøpt en vanlig stor seng likevel 75-90cmx200cm. Synes selv det er litt bortkastet med de vokse-sengene, for barna vokser jo fort ut av de også og kan likesågodt gå rett over til stor seng, som kan vare til de blir store. Kan jo gjøre den senga koselig med sengehest, nytt og koselig sengesett til vanlig stor dyne, blå sengehimmel, masse bamser oppi senga eller lignende ;)

Vi kuttet ut sprinkelsenga til vår da hun hadde begynt å klatre på den, og da var hun vel ca 2,5 år.

Skrevet

Kanske det løser sig av sig sjælv. Har dere en reisesæng som dere kan bruke noen få månader till babyn ? Eller gøre som vi våre to har sovit i baggen (till vogna ) de første månaderna ? Se an behovet litt...

Skrevet

jeg har kjøpt en til, men det blir bare 17 måneder mellom mine, og jeg syns førstemann er litt for liten til å bytte seng enda. men så låner vi sprinkelsenga som førstemann ligger i, så vi eier uansett bare en sprinkelseng. jeg tror ikke jeg ville kjøpt ny sprinkelseng hvis jeg hadde en treåring... men det er klart det er vanskelig når han ikke ønsker å bytte....

Skrevet

vår minste fikk ny seng da hun var ca 1 år 9mnd:)

hun stor trivdes i den stoooore rosa sengen sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...