Gå til innhold

Bostøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som mottar bostøtte, hvilken inntekt regnes med der???

vet barnetrygd ikke regnes med, men er det noe mer?? OS f.eks??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du bruker siste ligning som er klar(nå er det 2007, frem til den for 2008 er klar), så er det det som er oppført der som inntekt. Dvs at OS også er med der, sammen med arbeidsinntekt, og aksjeutbytte osv. Da blir ikke barnetrygd, bidrag, stipend, studielån osv med.

Dersom du derimot vil bruke dagens inntekt som grunnlag, så kommer absolutt alt du har disponibelt med. Også bidrag, barnetrygd, stipend, OS, arbeidsinntekt, Studielån osv.

Rare regler, men sånn er det.

Skrevet

hmm, fikk beskjed når jeg ringt i dag at barnetrygd ikke var medregnet om jeg bruker dagens inntekt.., men inntekts grensa var jo ganske lav da, så tviler på at jeg får noe bostøtte i det hele tatt., men er jo lov og prøve seg da..

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at bidrag ble regnet med, men ikke barnetrygd. I tillegg skal man vel oppgi evt. støtte/lån fra lånekassen. De spure f.eks ikke om kontantstøtte eller stønad til barnetilsyn.

Skrevet

Okay, nå har jeg sjekket litt her; inntektsgrensen for 3 personer i husstanden er 187 000 pr år, og barnetrygd, hjelpestønad,grunnstønad osv blir ikke regnet med. Bare arbeidsinntekt, OS, bidrag, studielån, stipend, aksjeutbytte blir regnet med som inntekt dersom en velger dagens inntekt som grunnlag. Og skal en bruke dagens inntekt, så må nedgangen i inntekt være minst 10% av ligningen som kunne ligget til grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...