Mamsen til Pjokken Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Kan noen som har vært borti dette med babyene sine fortelle meg at det tar slutt en gang..!? Jeg holder på å gå fra vettet her, vasker klær til det går rundt for meg.. Gutten er 6 mnd og har hatt regelmessige sprutbrekninger siden han var født. Det går i rykk og napp, alt fra flere om dagen til en i uka. Helsestasjonen og legene sier at så lenge han legger på seg så er det ingenting som vil bli gjort.. Han må jo få måltidene sine to ganger, og med en trassig 2,5-åring som henger rundt meg/oss så gjør det ikke akkurat saken noe bedre. Har bare lyst til å sette meg ned og gråte snart, for er så utroooolig lei!!!!! Har begynt så smått med grøt siden vi tenkte det var tykkere og vanskeligere å gulpe opp, en jammen kommer den opp i en sprut iblant den også. Kan noen som har vært borti dette med sine barn gi meg et håp om når dette kan ta slutt...?!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Tror det er en lukkemekanisme nede i spiserøret eller mot magesekken som ikke fungerer. Broren min ble operert der når han var spedbarn fordi den ikke virket. Han hadde sprutbrekninger... Insister på at de sjekker om denne mekanismen fungerer! En eldre bror ble ikke operert, men hadde samme symptomer, mor måtte gi mange og små måltider for å slippe brekningene.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Har de sjekket han for pylorusstenose? Sånn forsnevring etter magesekken? Da har de sprutgulper. Dette sjekkes lett ved ultralyd, noen leger kan kjenne den utenpå magen. Dette krever i noen tilfeller operasjon. Dersom gulpingen skyldes reflux, altså sval lukkemuskel mellom spiserøret og magesekken, så kan man ta medisiner (f.eks Gaviscon) som gjør at maten ikke så lett kommer opp igjen. Reflux vil i de fleste tilfeller gi seg innen barnet er ett år gammelt. Lykke til Klem fra en annen gulpemamma og sykepleier
Mamsen til Pjokken Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Takk begge for svar.. Vi har ikke sjekket han for noe, for legene sier alle at "det går seg til"... er jo ikke så stor trøst når man sitter oppi det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Ammer du? Hvis ikke så finnes det en super MME, Enfamil A-R. selges på apotek (ikke alle). Som tykner i magen, jeg ville også prøvd med grøt av rismel, da den også er lettere fordøyelig. Men uansett, insister på en undersøkelse. For å være sikker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå