Gå til innhold

Dere som har kommet til termin og huset skinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager klarer dere det? Jeg har 10 dager til termin og orker knapt nok å gå ned i kjelleren for å sette på en maskin med klær. Jeg orker knapt nok å stå oppreist for å tørke av kjøkkenbenken :P

Nå skal det da sies at jeg har fått bronkitt oppi det hele og er litt utslått av det også, men sist hadde jeg heller ikke energi eller bekken til å vaske og årne så mye på slutten.

HVA ER HEMMELIGHETEN?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskehjelp.....ei snill venninne som kommer og vasker...

Skrevet

Vel, nå skinner ikke akkurat huset vårt for tiden...Men planen er at det hvertfall skal bli renere etterhvert :-)

Sliter veldig med bekkenet selv og holder akkurat på å bli en del bedre etter å ha hatt bihulebettennelse (grusomt vondt!!!9 og halsbetennelse. Nå er jeg "bare" forferdelig tett...

Planen er å ta det litt etter litt...sette frem vaskebøtte og begynne å tørke litt støv. Se hvor langt jeg kommer før jeg må sette med ned å slappe av. kan fort ta hele dagen. Men gjøres skal det, så fremt ikke denne ungen kommer nå da. (har termin i dag :-)

I dag har jeg allerede vært å gått en tur og skal lage middag til ungene og mannen kommer hjem så har ikke overskudd til mer i dag. I morgen og fredag er det bytur og vasking på lista..Så får jeg se hva jeg gjør først...:-)

Skrevet

Kan jeg få låne henne? :P Jeg trenger det sårt.

Kjenner feberkrampa kommer å tar meg når jeg ser hvor mye som må gjøres her ;)

Skrevet

Har enda 7 dager, så det er vel kanskje ikke jeg som skal svare, men gjør det likevel:o)

Tror mye av det å "holde ut" har med at all for mange trollbinder seg til denne datoen (termin), å dermed er det gjort. Man må huske på at det er bare en sånn ca. dato, det vil ikke si at babyen skal komme den dagen. Han kan komme før og eller senere.

Så jeg prøver å ikke tenke på termindatoen, tenker heller at han kommer når han er klar:o)

Skrevet

Stadig en god stund igjen til termin. Men samboeren min har jo vært i militæret og lærte å vaske der, så han er mye mye mer effektiv enn meg... Tenker han kan få lov til å ta en runde eller tre med klutene i dagene oppunder fødselen, så ungen kommer hjem til reint hus:-)

Skrevet

Jeg kunne skrevet innlegget selv. Har også 10 dager til termin, og det gror igjen her. Er nødt til å ta en sjau, men har så ufattelig lite energi. Skulle ønske mannen min kunne svinge seg rundt litt mer, men jeg orker ikke mase så veldig. Men vi får gjøre en liten innsats begge to så det er rent når babyen kommer hjem.

Skrevet

det kan løne seg å gå over termin, då får ein gjort mykje:). Huset her vart iallfall shina sist veke, medan eg framleis var nokså sprek og berre nokre få dagar over tida:)

Skrevet

kriztie:

Jeg er fullstendig klar over at terminen bare er en ca. dato. Men det jeg lurer på er hvordan i pokker dere klarer å vaske og styre på når dere er SÅ gravide :P Jeg er ødelagt i flere dager i ryggen om jeg hiver meg i gulvvasking eller noe sånt. Og vi har tre etasjer som skal vaskes da... Bare det å gå i trappene gjør meg jo andpusten :P (Nesten i alle fall)

Ungen kommer når den er klar for det, det sier seg selv. Men hvor i alle dager henter dere energien fra?! Jeg har en "liten" en på 3,5år å ta meg av i tillegg. Jeg har ikke sjangs å klare å holde det støvfritt eller smulefritt på gulvene her.

Jeg beundrer dere alle som klarer å holde det sånn nogen lunde ryddig og ikke minst reint rundt dere nå når det nærmer seg :)

Skrevet

Jeg har alltid jobbet 100 % i tillegg til f.eks deltidsstudier, fritidssysler som tok masse tid osv.

Nå går jeg hjemme i permisjon, og kan bruke hele dagen (mange dager) på det som jeg før måtte få unna på et par ettermiddagstimer. Så selv om jeg har bekkentrøbbel og blir fortere sliten nå når det er en uke til terminen, syns jeg det er deilig å kunne gjøre husarbeid i sakte tempo :-)

Så her skinner huset mer enn vanlig. Tenker nok det blir andre boller når lillegutt kommer, blir nok ikke så god tid til vasking og slikt da...

Skrevet

Da bekkenet mitt begynte å skrangle skaffet vi oss vaskehjelp, og i tillegg tror jeg at jeg må ha verdens mest fantastiske mann :-) Jeg er akkurat like slapp som deg, men jeg har fått ordnet det slik at jeg slipper å gjøre stort annet enn å mobilisere en gang i uka (før vaskedama kommer - da må det ryddes litt).

Personlig synes jeg det er verst med hagen... Den er full av ugress... Men noen ting må man nesten bare overse :-)

Skrevet

min energi og styrken til å klare ting kom først nå for ei uke sida da hodet festet seg.... er 40+0 i dag,2 dager til termin og her skinner leiligheten.

men ellers har ikke jeg vært sprek altså.

Skrevet

TAKK!!!!!!!!:) Endelig fler som føler som meg:) Jeg har gått og omtrent hatt dårlig samvittighet fordi jeg hører overalt hvor flinke folk har vært og er før fødselen med enorm energi, og jeg orker nesten ikke ta i noenting her!!:)

Sliten og stor.... 4 dager til termin.

Skrevet

Har vaskehjelp også har søstra mi hjelpt meg med å vaske vinduer og tatt ut å spyla alle blomstene i vinduene.

Har selv ryddet hele huset og garasjen. Også kjøpt inn alt, vasket og strøket alt til babyen. Men begynte i uke 28 og har tatt litt og litt etterhvert. Jeg er nå 37 uker på vei. Vaske må jo gjøres flere ganger før babyen kommer, har 2 hunder og 3 katter. Så her holder det seg ikke skinnende rent lenge. Men nå kommer vaskehjelpa til uka igjen også vasker jeg litt innimellom så klart. Også har jeg en snill samboer som støvsuger.

Skrevet

Må huset være skinnede rent før man føder da?? babyen kommer selv om vinduene ikke er vasket og skittentøyskurven ikke er helt tom:) Slapp av du og hvil deg til du skal føde.

Skrevet

jeg klarer å støvsuge ,,å har hatt i tankene mangen dager nå at jeg mååå få vaskt over golvene ..men jeg orker bare ikke..er så tung,å vondt i ryggen bekkenet ..syte syte..men nå må jeg bare gjøre d snart..kan ikke fordra når golvene er full i kladder,å fotspor etter små føtter som har løpt inn og ut ;)bare synd d ikke varer så lenge den nyvaska følelsen hehe

men men..jeg har jo en mann og som kan sveipe over golvene når jeg ligger på sykehuset og da;)

Skrevet

Er det så viktig å finne ut hemeligheten? har akkurat støvsuga selv, men resten av dagen har jeg planlagt å legge sammen klær samtidig som jeg ser på håndball - semifinale og koser meg. Klærne skulle jeg legge samme i helga, men de ligger nå der ennå.

Det jeg mener er at alle er ikke like - noen er sprekere enn andre - er ganske sprek selv, men jeg synes vasking er gørr kjedelig, og mitt husmorgen er ganske fraværende. Det jeg synes er morsomt er baking og koking - så da gjør jeg en del slikt istedet. gidder ikke å stille opp i noen konkurranse om det mest skinnende huset - det viktigste er at det er sånn noenlunde rent, og at alt er klart for babyen.

Kos deg i stedet og slapp av- det er viktig at du har overskudd når babyen kommer, og formen din høres ikke god ut så det viktigste er å ta vare på deg selv.

Skrevet

3 uker igjen og har brukt hele uka på å ordne til det kommer besøk i kveld. Mandag: tørket støv. Tirsdag: fri. Onsdag: vasket bad og do og samboer vasket alle gulv. Nå er det rent:) Ting tar tid ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...