☆Mathilde Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Middagstips ?? Hihi;) Har noe sei her. Fikk lyst på det, men må lage noe digg ut av den da! Hmm.. Noen flinke kokker her ?
Gjest Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 kok opp sei og hvit saus, bland det og ha i purreløk. Serveres med poteter og f.eks minigulrøtter til. Det er kjempegodt.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 vi skal ha pølsegrateng i dag=) makkaroni, pølse, vårløk, hvit saus, og datteren min protesterte på og ha gullerøtter også med litt ost oppo:)
barbara Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Lag seigryte! Det er kjempegodt, lærte denne av en venninne av meg:-) * En liten løk hakkes opp og freses i varm olje * En gulrot, og kanskje et par stilker stangselleri om du har, kan du hakke opp og ha i det også * Sukkererter og en rød paprika, kjempeviktig - has i gryta * Ha i et par bokser hakket tomat, kanskje litt tomatpure også. La koke opp. Krydre med salt og pepper, chilisaus om du liker det, oregano eller timian, og dersom du har mynte er det også kjempegodt oppi. * Legg seifiletene oppå resten av fyllet, klem en appelsin over (appelsinen kan ikke skippes, den er hele trikset og gjør at gryta blir helt vanvittig god, du kan eventuelt bruke et par klementiner, eller appelsinjuice). Ha på lokk, så seifiletene dampes. * Når det er igjen ca fem-ti minutter til seien er ferdigkokt, legger du blomkåltopper oppå seifiletene igjen, så de også blir dampet i steden for å bli ihjelkokt og dvaske. * Serveres med ris.
ChellBell - har født! Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Vi skal ha fiskegrateng!! NAM NAM! Sambo er borte - og er allergisk for fisk, så sønnen vår og jeg skal spise fisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå