Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har dere kjøpt mamma klær? noen forslag på hvor jeg kan handla noe fint? Ko ti begynte dere me mamma kler? og ammebh?
kelly Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Har hele tiden vært imot mammbuksen f.eks, ikke snakk om at jeg drar en slik bukse på meg..heldigvis ikke bruk for det ennå,27+6. Men slike mamma-sommertopper kjøpte jeg et par av, de var så søte at jeg bare måtte ha de:)
MintCondition Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Hehe, hvorfor er du "i mot" mammabukse? Gubban, syns det var fantastisk jeg, å slippe å slåss mot bukseknappen på jeansen. Jeg har et par mamma-jeans (4, for å være nøyaktig..), men ingen spesielle topper. Moten nå er jo sånn at det er fin plass til mage under det meste av overdeler. Amme-bh venter jeg med til nærmere fødsel.
MintCondition Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Ja, glemte å si hvor...har kjøpt noe på HM, noe på en butikk i Tr.heim somheter Det Lune Redet, som fører 2wear-mammatøy
Sunni Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Er i 25. uke, har akkurat begynt å bruke mammabukser. Kjøpte et par olabukser på H&M med "mammastrikk" øverst, de var superfine! Ser ut som mine vanlige olabukser (som jeg ikke får igjen knappen på...), og strikken er det bare å brette ned over linningen hvis du er varm eller har på en topp der den synes. Ser for meg det blir deilig og varmt på magen til vinteren med den strikken! Går med vanlige bukser uten å kneppe, men de sægger litt i rompa så jeg heier absolutt på mammabukser, de er sydd for å ha plass til magen. Har ikke kjøpt mammatopper eller -gensere, syns det er finere med vanlige topper som er litt lange, det har de heldigvis mye av på vanlige klesbutikker om dagen. Og tunika! Hurra for sommermoten! Amme-BH er det vel strengt tatt ikke vits i å begynne med før man skal amme.... venter med å kjøpe til jeg ser hvor store puppene blir, hehe.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Heei..Takk for svar.. Har heller ikke noe imot mammakler.. Jeg gleder meg til å kjøpe meg en bukse.. Er det stort utvalg i bukser? har problemer me å finne bukser fra før av... så.. Spessielt dongri.. har litt rumpe og lår..kan du sei.. Eg syns d ser kjempe godt ut med den strikken på magen.. gleder meg.=)
3 snart 4 :o) Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Jeg har kjøpt mine mammabukser på Svangerskapet og Den Kule Mage. Disse butikkene ligger i oslo, men for de som bor andre steder har de også nettbutikker )
TCTM Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Begynte å bruke mammaklær i uke 27.. Du får kjøpt det på HM, men eg kjøpte meg bukse på polarn o pyret. Buksene liknet på vanlige bukser og er kjempe behagelige:D
Venter nr3 er 22 år Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 jeg er 17+5 eller 18+4 ( skal på ul i morgen) jeg har nettop kjøpt meg en mamma bukse,måtte det,var rett å slett ikke plass i buksene mine,,,jeg har begynt å kjenne spiren sparke skikkelig å:)gøy jeg sliter med å finne fine jeans i mamma bukser..har handlet en joggebukse i mammabikse på H&M
EinFrosk Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 I uke 15, buskene mine går fortsatt igjen (eller, magen har vokst en del nå, så vet ikke), men lå og dytttet på livmoren og det var sykt ubehagelig. Følte meg litt teit, men så begynte jeg å tenke "Hvorfor det"? Det er kun jeg som kjenner når jeg trenger mammabukser, at andre synes det er tidlig fordi jeg liksom ikke er sååååå gravid må jeg bare drite i.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #11 Skrevet 20. august 2008 Helt enig med deg... er 17+1 uker... å kjenner det er ubehadelig med vanlig bukser..det ser så godt ut å ha den opp på magen...
AE84 Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 måtte kjøpe meg mammabukse på hm i uke 10, da klarte ikke jeg mer press!! ble så kvalm! passer jo mange bukser ennå, men sliter på magen og det er ubehageli! sist gang var jeg nok i uke 16-20 når jeg måtte på shopping!! men magen min liker ikke å ha strikken oppe, får sånn kløe da!! så bretter bare ned kanten, så ser de ut som vanlige bukser;) når d gjelder amme bh så begynte jeg å bruke d ganske tidlig faktisk! d angrer jeg ikke på et sekund, d var herli å slippe spilene!! og de anbefaler jo å ikke ha spiler i slutten av graviditeten!! jeg passet jo ikke den bhen når jeg skulle amme da, men tenker jeg finner de frem igjen om noen uker jeg:D (ps, de kjøpte jeg på lindex eller sørbø)
vannmann09 Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Hei, jeg er i uke 16 og har brukt mammabukser i tre uker. For meg var det en befrielse å få tak i disse. Er vandligvis veldig slank, og buksen begynte å stramme i uke 12-13. Følte at jeg ble kvalmere når buksene strammet. Var så heldig å finne et parti med mammabukser i ulik dongeri utførelse på Lindex, de skulle slutte med mammatøy, og jeg gjorde et megakupp. Fikk tak i fire bukser for 319,- i de buksene kan magen bare strutte. Hun dama i butikken kikka på meg og sa at "bare så du vet det så er dette mammabukser". Ha ha. Jeg sa at det hadde jeg sjønt, da sa hun "unnskyld, men du ser så slank ut". Mine venninner tror ikke det er mammabukser før jeg viser de dem heller. Ammebh har jeg ikke tenkt på enda, hadde før en a eller b cup, bruker nå c og det haster derfor ikke. Jeg bryr meg ikke hva som er normalt eller ikke, tenker på meg selv bare og hvordan jeg har det. Lykke til og klem.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Jeg har handlet mamma-klærne mine på internett for det meste. Å litt på h&m. Kan jo ramse opp de linkene jeg kommer på i farta: www.mammahuset.no (favoritt-siden min) www.krappe.no www.denkulemage.no www.svangerskapet.no www.cafepress.com (masse topper med morsomme trykk)
Meg og Lillemor Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 Jeg husker jeg var inne på en side hvor det var en del mammatopper med morsome trykk som; Jeg er ikkje feit, jeg er gravid, baby onboard osv.. men nå finner jeg ikke tilbake til den siden. noen som vet adressen?
mysig Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 Jeg begynte med mammaklær i uke 13. Eller rettere sagt, mammabukser. Syntest det var skikkelig ubehagelig med vanlige bukser som strammet. Forrige graviditet kjøpte eg bukser på HM, Lindex og KappAhl, men de to sistnevnte har sluttet med mammatøy. I tillegg til å handle på HM(jeans, linbukse og joggebukse) har eg bestilt litt fra LaRedoute og fra Ellos. Ammebh venter eg litt med, men bortsett fra de første ukene er min erfaring at en kan bruke samme str som før. Må føye til at eg ikke kan fordra å bruke mammabh, har store bryster og synes at de henger langt nede på magen når eg ikke har spiler som støtter..
Gjest Skrevet 21. august 2008 #17 Skrevet 21. august 2008 Tuusen takk for alle innleggene =D Kjempe kjekt å lese! Klem til alle sammen =P tih..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå