Gå til innhold

Hvor ofte hikker babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått rundt og kjent på at babyen hikker en god stund nå, regner med at det er det, siden det er en rytmisk dunking i magen. Kan se at det kommer jevne dunk innenfra. Er 32+5. Har leste at hikking er bra for babyen, og at det er et godt tegn på at at hun har det fint. Ihvertfall, hvor ofte hikker babyen deres? Før kunne jeg merke denne dunkingen en gang om dagen, nå syns jeg jeg kjenner det flere ganger pr dag, (flere perioder i løpet av dagen) og hun holder på ganske lenge... Andre med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også lest at det er bra at de hikker, at det er et tegn på at de svelger fostervannet og utvikler lungene sine - babyen min begynte å hikke for en ukes tid siden (iallefall som jeg har merket det). Hikker gjerne om morgenen, bare kort tid. Hikket hver dag i tre dager, så opphold i en dag og hikker så morgen og kveld den neste dagen. Har ikke hikket verken igår eller idag....men det kan komme.

jeg synes nesten litt synd på henne når hun hikker, for det virker som hele kroppen rister.......stakkars, hun er jo så liten. Prøver å stryke henne over ryggen når hun hikker ;o)

Skrevet

Jeg er 37+5, og babyen min hikker mye og har gjort det i mange uker... som regel flere ganger om dagen, og flere minutter hver gang. Har vært dager innimellom som jeg ikker merker noe til det, men det er uvanlig..... En dag tror jeg ham var oppe i 5 runder med hikke.... Kan som regel se det utenpå magen jeg også, og merker det som regel nederst i magen, ettersom han ligger med hodet ned :-)

Skrevet

I forrige svangerskap hikket sønnen min så mye, ofte og lenge av gangen at jeg dro på føden for jeg ble så bekymret ;) hehe

Denne gangen hikker ikke hun her så mye.. 1-3 ganger om dagen og ca 10 min av gangen. Hikkingen er ikke så sterk heller som med sønnen min.

Skrevet

Godt å se at det er flere som har hikkende babyer :-) Jenta i magen hikker 2-3 ganger pr dag. Har ikke tatt ekstakt tid på hvor lenge hun holder på, men det er nok opp mot 20-25 min, kan jeg tenke meg.

Skrevet

Min hikker 2-3 ganger om dagen med ca 15 min varighet..

Det kan faktisk være litt irriterende til tider hehe.. hele magen disser!

Jeg er 36 uker i dag og han har holdt på med dette noen uker nå.

Skrevet

så bra å høre at det er sunt og normalt med all hikkingen. Min baby hikker flere ganger dag og natt, og det er nesten litt travelt til tider. Men det er sikkert verre for mor enn for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...